Hidde | Retail Solutions
Hidde | Retail Solutions
Hidde | Retail Solutions
Updates van PMT communiceerden we tot vorige week via banners die in beeld kwamen op Planning Maken. Om de nadruk te leggen op de meest relevante wijzigingen voor jou als gebruiker, maken we voortaan onderscheid tussen een Onderhoudsupdate, Functionaliteitsupdates en een Productupdate.
Dit zijn wekelijkse updates waarin bij ons gemelde - of door ons zelf opgemerkte - fouten (bugs) in PMT worden opgelost. Deze vind je voortaan onder dit menu in onze helpdesk. Bij een nieuwe update krijg je een melding via de newsfeed (het luidsprekertje rechtsboven in je scherm naast de help-knop).
Deze updates vinden iedere 3 weken plaats. Hierin lanceren we nieuwe functionaliteiten in PMT. In de update die hierop volgt lees je wat er is toegevoegd en kun je ook een korte uitleg vinden hoe je hiermee werkt. Deze updates zijn voor jou als gebruiker het meest relevant. Daarom krijg je hiervan een melding via een banner bovenin het scherm of een pop-up. Deze updates kun je teruglezen in dit menu op de helpsite.
In deze uitgebreide update nemen we je mee in de ontwikkelingen van de afgelopen maand(en). In deze update gaan we dieper in op wat er is gedaan, wat eraan komt en wat daarin onze beweegredenen zijn. Van deze update krijg je ook altijd een melding via een banner of pop-up. Je kunt deze Productupdates hier teruglezen op de website van Retail Solutions.
Je kunt alle updates teruglezen op onze helpdesk. Deze kun je hier vinden.
Hidde | Retail Solutions
De afgelopen week is de nieuwste versie van PMT verder verbeterd. Gebruikers liepen tegen een aantal punten aan die verbeterd moesten worden. Deze hebben we dan ook opgepakt. Mocht je nog iets tegenkomen dat niet goed werkt, geeft dit dan op de bij jou organisatie gebruikelijke manier aan.
Rechtop of liggend printen
Bij het printen van de pagina was er niet langer een keuze tussen portret- of landschapsmodus (rechtop of liggend).
Printen in dagweergave
Bij het printen van het overzicht werden diensten niet juist getoond ten opzichte van de tijdlijn.
Zoeken bij ingeschakelde WAB-teller
Wanneer de pagina gesorteerd was op 'WAB-teller', en er gezocht werd op een medewerker, werden er bij het wisselen van de week soms méér medewerkers getoond dan de bedoeling was.
Afdelingsnaam in dagweergave
Bij het activeren van de compacte weergave worden lange afdelingsnamen op geplande dienst samengevat. Deze samenvatting was in sommige gevallen onduidelijk.
Vastlopen bij nieuw standaardrooster
In uitzonderlijke gevallen kwam het voor dat de pagina vastliep bij het toevoegen van een nieuw standaardrooster voor een medewerker.
Labels ATV, TVT en Verlof in Mijn Verlofbalans
Op de pagina Mijn verlofbalans, ontbraken de labels voor ATV, TVT en Verlof-standen, waardoor het onduidelijk was welke informatie er werd getoond.
Indirecte taken en verwerken
Wanneer er indirecte taken waren toegevoegd aan een realisatie, kon deze niet worden verwerkt.
Lege budgetkolom
De Budgetkolom van Uren, Productiviteit, etc. bleef soms leeg na het vrijgeven van de week.
Volgende week als startweek afdelingset
Bij het aanmaken van een nieuwe afdelingset voor een medewerker, was het niet mogelijk om de volgende week te selecteren als startweek.
Bankrekening in export
Bij het exporteren van de medewerkersgegevens werd niet langer het bankrekeningnummer getoond.
Hidde | Retail Solutions
Deze week zijn er verbeteringen aangebracht op Planning Maken, Weekplan, de nieuwe pagina Medewerkerbeheer en in het zoeken naar een winkel. Daarnaast willen we graag een verduidelijking geven over waar jouw medewerkers hun verlofbalans kunnen vinden.
De zomervakantie is begonnen en jouw medewerkers willen vast weten hoeveel uren ze vrij kunnen nemen. Dit kunnen ze zien onder Mijn Verlofbalans. Hier staat weergegeven hoeveel verlof, TVT en ATV uren jouw medewerkers nog hebben. Deze pagina vinden ze onder Mijn Overzicht -> Mijn verlof en dan staat rechtsboven in het scherm Mijn Verlofbalans. Meer informatie hierover vind je in dit artikel.
Zoekveld winkel
Bij het wisselen van winkel rechtsboven in het, werden in dit zoekveld soms alle winkels getoond in plaats van alleen de winkel waar naar gezocht werd.
Ondernemingsraad en PMT-Regel TO1.0
De nieuwe code 'OR' (Ondernemingsraad) kan worden gebruikt in PMT én telt mee bij het bereken van PMT-regel TO1.0
Excel Knop
De Excel download knop werkte voor sommige winkels niet
Pauzesuggestie van 00:00
Wanneer een winkel geen gebruik maakt van pauzesuggesties, werd bij het bewerken van de start- of eindtijd van een dienst onterecht de pauzetijd teruggezet naar '00:00'.
Handmatig sorteren i.c.m. filteroptie
Bij het gebruik van handmatig sorteren i.c.m. de filteroptie 'Verberg medewerkers zonder dienst' werden er soms onterecht medewerkers getoond zonder geplande dienst.
Overlap registratie verlof
Wanneer de pagina gefilterd was op een specifiek type verlofregistratie (bijvoorbeeld: alleen goedgekeurde aanvragen), en er werd een nieuwe verlofregistratie aangemaakt, dan werden verlofregistraties van een ander type (in dit voorbeeld: nog te beoordelen en afgekeurde registraties) niet meegenomen in de bepaling of nieuwe registratie overlapt met deze registraties.
Bewerken totale weekomzet
Het was voor sommige winkels niet mogelijk om de totale weekomzet van de winkel te bewerken.
Dit bericht gaat over de nieuwe pagina medewerkerbeheer. Deze wordt nog niet door alle organisaties gebruikt. Hier vind je meer informatie of je de nieuwe of de huidige pagina gebruikt.
Nieuw informatie-icoon
Voor alle medewerkers waar de ingelogde gebruiker toegang toe heeft, is er een informatie icoon toegevoegd. Via dit icoon is er beperkte informatie beschikbaar over deze gebruiker (gebruikersnaam, e-mailadres, telefoonnummer, noodcontactgegevens). Ook kan via dit icoon een wachtwoordherstel en account activatie e-mail worden verstuurd.
Hidde | Retail Solutions
We werken er hard aan om het gebruik van PMT gemakkelijker te maken. Daarom krijgt PMT op 18 juli een onderhoudsupdate. In deze PMT update is het invoeren van tijden eenvoudiger geworden, kun je diensten omzetten van productief naar niet-productief en worden diensten automatisch opgeslagen. Ook zijn er verbeteringen aangebracht in het melden van langdurige ziekte en in de CAO Bakkersbedrijf. Tot slot kregen wij door dat de Excel export, printoptie en compacte weergave niet goed werkten in de nieuwe versie van PMT. Dit hebben we opgelost.
Op Planning Maken, Controle Uren, Kloktijden & Standaardroosters voer je tijden in. Vanaf nu ondersteunen we 2 & 3 tekens bij het invoeren van starttijden, eindtijden en totaalduren. Dit doen we om het aanmaken en bewerken van diensten te versnellen.
PMT zet de ingegeven tekens automatisch om in een logische tijd. Bijvoorbeeld:
Ook ondersteunt PMT vanaf dit moment een ‘.’ als scheidingsteken, ter vervanging van de ':'. Bijvoorbeeld:
Op de pagina’s Planning Maken, Standaardroosters & Controle Uren kun je een productieve dienst bewerken. Tijdens het bewerken van een productieve dienst is de mogelijkheid toegevoegd om deze direct om te zetten naar een niet-productieve dienst. Andersom is dit ook mogelijk.
Dit wordt ondersteund in de weekweergave op Planning Maken en wordt niet ondersteund op de dagweergave. Bij uitgeleende diensten moet de dienst eerst weer worden ingetrokken naar de eigen winkel, voordat deze kan worden omgezet naar een niet-productieve dienst.
Opslaan bewerkte dienst
Bij het direct aanpassen van de begintijd, eindtijd of pauzeduur van een dienst zonder het bewerk scherm te openen, sloegen we wijzigingen alleen op wanneer er buiten de dienst werd geklikt. Hierdoor werden wijzigingen niet opgeslagen als een gebruiker naar beneden scrollde op de pagina, zonder buiten de dienst te klikken. Dit is nu wel het geval.
Uitgeleende medewerkers in Excel Export
In de Excelexport werd niet duidelijk aangegeven welke medewerkers waren uitgeleend aan een andere winkel of geleend van een andere winkel.
Filteropties bij printen
Bij het printen van de pagina werden ingestelde filteropties, zoals het filteren op afdeling, niet meegenomen.
Compacte weergave op dagweergave
Bij het activeren van de compacte weergave werd er een onnodige witte rij getoond onder iedere medewerker.
Printen
Bij het printen van de pagina vielen de laatste regels weg.
Boeking langdurige ziekte
Bij langdurige ziekte, werden ziekte (Z)-boekingen niet altijd correct omgezet naar Z90 en/of Z80 boekingen.
Einddatum CAO regels
Een aantal regels (7.c.1 t/m 7.c.3 en 7.d.1 t/m 7.d.4) hebben een einddatum gekregen.
Hidde | Retail Solutions
De nieuwe versie van PMT is sneller en heeft aantal nieuwe functies, namelijk:
Je kunt op een item klikken om de uitleg te lezen. Daarnaast staan er op Planning Maken bullets bij de nieuwe functies, waarmee je een korte rondleiding kunt starten. Veel succes!
Hidde | Retail Solutions
PMT is deze week verder geoptimaliseerd. Er zijn verbeteringen toegepast op Planning Maken, Stuurinformatie, Verlof/Afwezig en in het menu waarin je de winkelkeuze doet. Daarnaast worden organisaties deze week overgezet op de nieuwste versie van PMT. Zij krijgen daar apart bericht over. Hieronder vind je meer uitleg over de verbeteringen die gedaan zijn.
Winkelselectie
In het menu waar een andere winkel geselecteerd kan worden, is de volgorde waarin deze winkels werden getoond (onbedoeld) gewijzigd tijdens een recente update. Dit is weer teruggezet naar de oorspronkelijke volgorde.
Diensten niet zichtbaar
Op de pagina waren een aantal diensten niet zichtbaar, die wél zichtbaar waren op andere pagina's.
Onterecht tegengehouden bij negeren CAO regels
Gebruikers met het recht om rode CAO-overtredingen te negeren bij het versturen van de roosters werden onterecht tegengehouden bij het publiceren van de roosters.
Doorsnedes en gefilterd op afdeling
Wanneer het tabblad 'Doorsnedes' open stond, en de pagina werd gefilterd op een afdeling, werd er soms een lege pagina getoond na het veranderen van de week.
Navigatie naar andere werk
Bij het navigeren naar een andere week, gaf de kalender soms nog een verkeerde week aan.
Data bij navigatie naar nieuwe week
bij het navigeren naar een nieuwe week werd de data op de pagina niet correct ververst, waardoor er soms verkeerde waarden werden weergegeven.
Hidde | Retail Solutions
Deze week hebben we PMT verder verbeterd. Onder andere de pagina’s Planning Maken, Standaard Roosters en Afdelingsroosters zijn aangepakt. Ook krijgen sommige organisaties komende week de PMT Update. Zij zullen hier apart bericht over ontvangen.
Resetten wachtwoord
Na het resetten van het wachtwoord, werd niet gecommuniceerd naar de eindgebruiker dat de actie succesvol was uitgevoerd.
Tonen op telefoon
Wanneer de pagina werd geopend op een mobiele telefoon, werden de roosters soms niet getoond na het wisselen van een dag.
Pauzevoorstel
Bij het aanmaken van een dienst in de dagweergave, op een dag in het verleden, werd er geen pauzevoorstel gedaan.
Icoon terugkerende dienst
Bij het aanpassen van een dienst welke afkomstig is uit een standaardrooster in de dagweergave van de Planning maken pagina, werd het icoon dat aangeeft dat het een terugkerende dienst betreft niet verwijderd.
Meer taken dan uren
Het was mogelijk om méér indirecte taken te boeken op een dienst, dan er uren waren op die dienst.
Geen waarschuwing bij overlappen dagopmerkingen
Als een medewerker 2 standaard dagopmerkingen roosters had en van één van deze roosters de frequentie werd aangepast, met als gevolg dat de dagopmerkingen in beide roosters gaan overlappen, gaf PMT geen waarschuwing.
Aangemaakt en gewijzigd door
De 'aangemaakt door' en 'laatst gewijzigd door' werd niet correct weergegeven in sommige situaties.
Gebruikersrechten toewijzen
Het was soms niet mogelijk om een bepaalde gebruikersrechtengroep toe te wijzen aan een andere gebruiker.
Hidde | Retail Solutions
Wellicht heb je al gelezen dat er een nieuwe versie van PMT aan gaat komen. Deze zal op donderdag 11 juli geactiveerd worden. In dit bericht kun je lezen wat er gaat gebeuren.
Nieuwe functies
Veel gebruikers vroegen ons om nieuwe functies voor Planning Maken of om functies uit Rooster Maken terug te laten komen. Denk daarbij aan handmatig sorteren, het tonen van dagtotalen en het kunnen plannen van medewerkers buiten de eigen afdelingsverantwoordelijkheid.
Snellere prestaties
De snelheid van PMT is verbeterd, wat met name te merken is in PMT-modules die veel data verwerken, zoals Planning Maken. Het scrollen door de pagina of het uitvoeren van acties op de pagina (zoals filteren) wordt sneller met deze update.
Veiligheidsupdates
PMT is voorzien van belangrijke updates om de veiligheid van ons systeem, en daarmee de data van jou als gebruiker, te waarborgen.
Nee. De update van PMT wordt automatisch live gezet. Je hoeft hiervoor geen verdere acties te ondernemen. Wij kijken er naar uit om je de verbeterde functies en bijbehorende voordelen van deze nieuwe PMT-versie aan te bieden.
Vanaf donderdag 11 juli wordt de nieuwe versie geactiveerd.
Onderaan dit bericht vind je een link met extra uitleg over de nieuwe functies.
Wanneer je volgende week donderdag voor het eerst op Planning Maken komt, kun je een tour volgen die je de nieuwe functies in een paar minuten uitlegt. Komt het op dat moment niet uit? Je kunt de tour ook op een later moment starten.
Daniel | Retail Solutions
Op deze help pagina van PMT maken we je wegwijs met onze PMT personeelstool. Binnen dit helpcenter geven we support met helpartikelen voor alle medewerkers, managers en ondernemers. Voor medewerkers is de uitleg over Mijn Rooster en Mijn Beschikbaarheid belangrijk. Ook is er uitleg te vinden over inloggen in PMT en over de PMT app.
Wil je inloggen in de PMT App?
Inloggen doe je met een gebruikersnaam en wachtwoord. Bij sommige winkels kun je inloggen via een link in de personeelsportal. Heb je de app nog nooit gebruikt? Vraag dan aan je leidinggevende om je aan te melden voor de app. Je ontvangt dan een mail met een activatielink of een QR code. In dit artikel op onze help site geven we verdere uitleg over de PMT App als je er niet uitkomt.