PMT Nieuws
Nieuwe functies in PMT. Lees het in onze functionaliteitsupdate! Klik hier

 

Hidde | Retail Solutions

2 weken geleden
Onderhoudsupdate - woensdag 21 augustus 2024. Klik hier!

 

Hidde | Retail Solutions

3 weken geleden
Wij gaan PMT updates op een nieuwe manier communiceren. Klik hier!

Updates van PMT communiceerden we tot vorige week via banners die in beeld kwamen op Planning Maken. Om de nadruk te leggen op de meest relevante wijzigingen voor jou als gebruiker, maken we voortaan onderscheid tussen een Onderhoudsupdate, Functionaliteitsupdates en een Productupdate.

Onderhoudsupdate

Dit zijn wekelijkse updates waarin bij ons gemelde - of door ons zelf opgemerkte - fouten (bugs) in PMT worden opgelost. Deze vind je voortaan onder dit menu in onze helpdesk. Bij een nieuwe update krijg je een melding via de newsfeed (het luidsprekertje rechtsboven in je scherm naast de help-knop).

Functionaliteitsupdate

Deze updates vinden iedere 3 weken plaats. Hierin lanceren we nieuwe functionaliteiten in PMT. In de update die hierop volgt lees je wat er is toegevoegd en kun je ook een korte uitleg vinden hoe je hiermee werkt. Deze updates zijn voor jou als gebruiker het meest relevant. Daarom krijg je hiervan een melding via een banner bovenin het scherm of een pop-up. Deze updates kun je teruglezen in dit menu op de helpsite.

Productupdate

In deze uitgebreide update nemen we je mee in de ontwikkelingen van de afgelopen maand(en). In deze update gaan we dieper in op wat er is gedaan, wat eraan komt en wat daarin onze beweegredenen zijn. Van deze update krijg je ook altijd een melding via een banner of pop-up. Je kunt deze Productupdates hier teruglezen op de website van Retail Solutions.

Alle updates teruglezen?

Je kunt alle updates teruglezen op onze helpdesk. Deze kun je hier vinden.



Hidde | Retail Solutions

3 weken geleden
Vanaf woensdag 7 augustus PMT Update met onder andere verbeteringen op Planning Maken! Klik hier!

 

Hidde | Retail Solutions

vorige maand
Verbeterpunten nieuwste versie PMT opgepakt. Wil je weten wat? Klik dan hier!

De afgelopen week is de nieuwste versie van PMT verder verbeterd. Gebruikers liepen tegen een aantal punten aan die verbeterd moesten worden. Deze hebben we dan ook opgepakt. Mocht je nog iets tegenkomen dat niet goed werkt, geeft dit dan op de bij jou organisatie gebruikelijke manier aan.

Planning Maken

Rechtop of liggend printen
Bij het printen van de pagina was er niet langer een keuze tussen portret- of landschapsmodus (rechtop of liggend).

Printen in dagweergave
Bij het printen van het overzicht werden diensten niet juist getoond ten opzichte van de tijdlijn.

Zoeken bij ingeschakelde WAB-teller
Wanneer de pagina gesorteerd was op 'WAB-teller', en er gezocht werd op een medewerker, werden er bij het wisselen van de week soms méér medewerkers getoond dan de bedoeling was.

Afdelingsnaam in dagweergave
Bij het activeren van de compacte weergave worden lange afdelingsnamen op geplande dienst samengevat. Deze samenvatting was in sommige gevallen onduidelijk.


Standaardroosters

Vastlopen bij nieuw standaardrooster
In uitzonderlijke gevallen kwam het voor dat de pagina vastliep bij het toevoegen van een nieuw standaardrooster voor een medewerker.


Mijn verlof

Labels ATV, TVT en Verlof in Mijn Verlofbalans
Op de pagina Mijn verlofbalans, ontbraken de labels voor ATV, TVT en Verlof-standen, waardoor het onduidelijk was welke informatie er werd getoond.


Kloktijden

Indirecte taken en verwerken
Wanneer er indirecte taken waren toegevoegd aan een realisatie, kon deze niet worden verwerkt.


Weekplan

Lege budgetkolom
De Budgetkolom van Uren, Productiviteit, etc. bleef soms leeg na het vrijgeven van de week.


Medewerkerbeheer

Volgende week als startweek afdelingset
Bij het aanmaken van een nieuwe afdelingset voor een medewerker, was het niet mogelijk om de volgende week te selecteren als startweek.

Bankrekening in export
Bij het exporteren van de medewerkersgegevens werd niet langer het bankrekeningnummer getoond.


Hidde | Retail Solutions

vorige maand
Verbeteringen in PMT en verduidelijking balans verlof, TVT en ATV. Klik hier!

Deze week zijn er verbeteringen aangebracht op Planning Maken, Weekplan, de nieuwe pagina Medewerkerbeheer en in het zoeken naar een winkel. Daarnaast willen we graag een verduidelijking geven over waar jouw medewerkers hun verlofbalans kunnen vinden.


Balans verlof, TVT en ATV uren

De zomervakantie is begonnen en jouw medewerkers willen vast weten hoeveel uren ze vrij kunnen nemen. Dit kunnen ze zien onder Mijn Verlofbalans. Hier staat weergegeven hoeveel verlof, TVT en ATV uren jouw medewerkers nog hebben. Deze pagina vinden ze onder Mijn Overzicht -> Mijn verlof en dan staat rechtsboven in het scherm Mijn Verlofbalans. Meer informatie hierover vind je in dit artikel.


PMT Algemeen

Zoekveld winkel
Bij het wisselen van winkel rechtsboven in het, werden in dit zoekveld soms alle winkels getoond in plaats van alleen de winkel waar naar gezocht werd.

Ondernemingsraad en PMT-Regel TO1.0
De nieuwe code 'OR' (Ondernemingsraad) kan worden gebruikt in PMT én telt mee bij het bereken van PMT-regel TO1.0

Planning Maken

Excel Knop
De Excel download knop werkte voor sommige winkels niet

Pauzesuggestie van 00:00
Wanneer een winkel geen gebruik maakt van pauzesuggesties, werd bij het bewerken van de start- of eindtijd van een dienst onterecht de pauzetijd teruggezet naar '00:00'.

Handmatig sorteren i.c.m. filteroptie
Bij het gebruik van handmatig sorteren i.c.m. de filteroptie 'Verberg medewerkers zonder dienst' werden er soms onterecht medewerkers getoond zonder geplande dienst.


Pagina Verlof / Afwezig

Overlap registratie verlof
Wanneer de pagina gefilterd was op een specifiek type verlofregistratie (bijvoorbeeld: alleen goedgekeurde aanvragen), en er werd een nieuwe verlofregistratie aangemaakt, dan werden verlofregistraties van een ander type (in dit voorbeeld: nog te beoordelen en afgekeurde registraties) niet meegenomen in de bepaling of nieuwe registratie overlapt met deze registraties.


Weekplan

Bewerken totale weekomzet
Het was voor sommige winkels niet mogelijk om de totale weekomzet van de winkel te bewerken.


Nieuwe Pagina Medewerkerbeheer

Dit bericht gaat over de nieuwe pagina medewerkerbeheer. Deze wordt nog niet door alle organisaties gebruikt. Hier vind je meer informatie of je de nieuwe of de huidige pagina gebruikt.

Nieuw informatie-icoon
Voor alle medewerkers waar de ingelogde gebruiker toegang toe heeft, is er een informatie icoon toegevoegd. Via dit icoon is er beperkte informatie beschikbaar over deze gebruiker (gebruikersnaam, e-mailadres, telefoonnummer, noodcontactgegevens). Ook kan via dit icoon een wachtwoordherstel en account activatie e-mail worden verstuurd.


Hidde | Retail Solutions

vorige maand
Gebruik PMT gemakkelijker gemaakt. Verbeteringen in oa. tijdsinvoer en omzetten dienst. Klik hier!

We werken er hard aan om het gebruik van PMT gemakkelijker te maken. Daarom krijgt PMT op 18 juli een onderhoudsupdate. In deze PMT update is het invoeren van tijden eenvoudiger geworden, kun je diensten omzetten van productief naar niet-productief en worden diensten automatisch opgeslagen. Ook zijn er verbeteringen aangebracht in het melden van langdurige ziekte en in de CAO Bakkersbedrijf. Tot slot kregen wij door dat de Excel export, printoptie en compacte weergave niet goed werkten in de nieuwe versie van PMT. Dit hebben we opgelost. 


Invoeren tijden

Op Planning Maken Controle Uren, Kloktijden & Standaardroosters voer je tijden in. Vanaf nu ondersteunen we 2 & 3 tekens bij het invoeren van starttijden, eindtijden en totaalduren. Dit doen we om het aanmaken en bewerken van diensten te versnellen. 
PMT zet de ingegeven tekens automatisch om in een logische tijd. Bijvoorbeeld:

  • 01 = 01:00
  • 14 = 14:00
  • 145 = 01:45
  • 500 = 05:00

Ook ondersteunt PMT vanaf dit moment een ‘.’ als scheidingsteken, ter vervanging van de ':'. Bijvoorbeeld:

  • 0.45 = 00:45
  • 11.3 = 11:30

Bewerken Productieve Dienst

Op de pagina’s Planning Maken, Standaardroosters & Controle Uren kun je een productieve dienst bewerken. Tijdens het bewerken van een productieve dienst is de mogelijkheid toegevoegd om deze direct om te zetten naar een niet-productieve dienst. Andersom is dit ook mogelijk. 
Dit wordt ondersteund in de weekweergave op Planning Maken en wordt niet ondersteund op de dagweergave. Bij uitgeleende diensten moet de dienst eerst weer worden ingetrokken naar de eigen winkel, voordat deze kan worden omgezet naar een niet-productieve dienst.


Planning Maken

Opslaan bewerkte dienst
Bij het direct aanpassen van de begintijd, eindtijd of pauzeduur van een dienst zonder het bewerk scherm te openen, sloegen we wijzigingen alleen op wanneer er buiten de dienst werd geklikt. Hierdoor werden wijzigingen niet opgeslagen als een gebruiker naar beneden scrollde op de pagina, zonder buiten de dienst te klikken. Dit is nu wel het geval.

Uitgeleende medewerkers in Excel Export
In de Excelexport werd niet duidelijk aangegeven welke medewerkers waren uitgeleend aan een andere winkel of geleend van een andere winkel.

Filteropties bij printen
Bij het printen van de pagina werden ingestelde filteropties, zoals het filteren op afdeling, niet meegenomen.

Compacte weergave op dagweergave
Bij het activeren van de compacte weergave werd er een onnodige witte rij getoond onder iedere medewerker.

Printen
Bij het printen van de pagina vielen de laatste regels weg.


Verlof/Afwezig

Boeking langdurige ziekte
Bij langdurige ziekte, werden ziekte (Z)-boekingen niet altijd correct omgezet naar Z90 en/of Z80 boekingen.


CAO Bakkersbedrijf

Einddatum CAO regels
Een aantal regels (7.c.1 t/m 7.c.3 en 7.d.1 t/m 7.d.4) hebben een einddatum gekregen.


Hidde | Retail Solutions

2 maanden geleden
PMT is geüpdatet en heeft nieuwe functionaliteiten. Benieuwd welke? Klik dan hier!
2 maanden geleden
PMT verder geoptimaliseerd. Ben je benieuwd hoe? Klik dan hier!

PMT is deze week verder geoptimaliseerd. Er zijn verbeteringen toegepast op Planning Maken, Stuurinformatie, Verlof/Afwezig en in het menu waarin je de winkelkeuze doet. Daarnaast worden organisaties deze week overgezet op de nieuwste versie van PMT. Zij krijgen daar apart bericht over. Hieronder vind je meer uitleg over de verbeteringen die gedaan zijn.


PMT Algemeen

Winkelselectie
In het menu waar een andere winkel geselecteerd kan worden, is de volgorde waarin deze winkels werden getoond (onbedoeld) gewijzigd tijdens een recente update. Dit is weer teruggezet naar de oorspronkelijke volgorde.

Planning Maken

Diensten niet zichtbaar
Op de pagina waren een aantal diensten niet zichtbaar, die wél zichtbaar waren op andere pagina's.

Onterecht tegengehouden bij negeren CAO regels
Gebruikers met het recht om rode CAO-overtredingen te negeren bij het versturen van de roosters werden onterecht tegengehouden bij het publiceren van de roosters.


Stuurinformatie

Doorsnedes en gefilterd op afdeling
Wanneer het tabblad 'Doorsnedes' open stond, en de pagina werd gefilterd op een afdeling, werd er soms een lege pagina getoond na het veranderen van de week.

Navigatie naar andere werk
Bij het navigeren naar een andere week, gaf de kalender soms nog een verkeerde week aan.

Data bij navigatie naar nieuwe week
bij het navigeren naar een nieuwe week werd de data op de pagina niet correct ververst, waardoor er soms verkeerde waarden werden weergegeven.


Hidde | Retail Solutions

2 maanden geleden
PMT is deze week verder verbeterd. Wil je weten wat we hebben gedaan? Klik dan hier!

Deze week hebben we PMT verder verbeterd. Onder andere de pagina’s Planning Maken, Standaard Roosters en Afdelingsroosters zijn aangepakt. Ook krijgen sommige organisaties komende week de PMT Update. Zij zullen hier apart bericht over ontvangen.


PMT Algemeen

Resetten wachtwoord
Na het resetten van het wachtwoord, werd niet gecommuniceerd naar de eindgebruiker dat de actie succesvol was uitgevoerd.


Afdelingsrooster

Tonen op telefoon
Wanneer de pagina werd geopend op een mobiele telefoon, werden de roosters soms niet getoond na het wisselen van een dag.


Planning Maken

Pauzevoorstel
Bij het aanmaken van een dienst in de dagweergave, op een dag in het verleden, werd er geen pauzevoorstel gedaan.

Icoon terugkerende dienst
Bij het aanpassen van een dienst welke afkomstig is uit een standaardrooster in de dagweergave van de Planning maken pagina, werd het icoon dat aangeeft dat het een terugkerende dienst betreft niet verwijderd.

Meer taken dan uren
Het was mogelijk om méér indirecte taken te boeken op een dienst, dan er uren waren op die dienst.

Standaardroosters

Geen waarschuwing bij overlappen dagopmerkingen
Als een medewerker 2 standaard dagopmerkingen roosters had en van één van deze roosters de frequentie werd aangepast, met als gevolg dat de dagopmerkingen in beide roosters gaan overlappen, gaf PMT geen waarschuwing.


Beschikbaarheidsoverzicht

Aangemaakt en gewijzigd door
De 'aangemaakt door' en 'laatst gewijzigd door' werd niet correct weergegeven in sommige situaties.


Nieuwe pagina Medewerkerbeheer

Gebruikersrechten toewijzen
Het was soms niet mogelijk om een bepaalde gebruikersrechtengroep toe te wijzen aan een andere gebruiker.


Hidde | Retail Solutions

2 maanden geleden
Nieuwe  versie van PMT gaat donderdag 11 juli live! Meer info? Klik hier!

Beste gebruiker,

Wellicht heb je al gelezen dat er een nieuwe versie van PMT aan gaat komen. Deze zal op donderdag 11 juli geactiveerd worden. In dit bericht kun je lezen wat er gaat gebeuren.


Nieuwe functies
Veel gebruikers vroegen ons om nieuwe functies voor Planning Maken of om functies uit Rooster Maken terug te laten komen. Denk daarbij aan handmatig sorteren, het tonen van dagtotalen en het kunnen plannen van medewerkers buiten de eigen afdelingsverantwoordelijkheid.

Snellere prestaties
De snelheid van PMT is verbeterd, wat met name te merken is in PMT-modules die veel data verwerken, zoals Planning Maken. Het scrollen door de pagina of het uitvoeren van acties op de pagina (zoals filteren) wordt sneller met deze update.

Veiligheidsupdates
PMT is voorzien van belangrijke updates om de veiligheid van ons systeem, en daarmee de data van jou als gebruiker, te waarborgen.


Wordt er nog iets van mij verwacht?

Nee. De update van PMT wordt automatisch live gezet. Je hoeft hiervoor geen verdere acties te ondernemen. Wij kijken er naar uit om je de verbeterde functies en bijbehorende voordelen van deze nieuwe PMT-versie aan te bieden.


Wanneer komt de nieuwe PMT-versie voor mij beschikbaar?

Vanaf donderdag 11 juli wordt de nieuwe versie geactiveerd.


Waar vind ik meer informatie over de nieuwe PMT-functionaliteiten?

Onderaan dit bericht vind je een link met extra uitleg over de nieuwe functies. 
Wanneer je volgende week donderdag voor het eerst op Planning Maken komt, kun je een tour volgen die je de nieuwe functies in een paar minuten uitlegt. Komt het op dat moment niet uit? Je kunt de tour ook op een later moment starten.  


Daniel | Retail Solutions

2 maanden geleden
Nieuwe versie PMT en fouten opgelost in Planning maken, controle uren en CAO KNDB. Klik hier!

Deze week zijn de eerste organisaties begonnen met het werken in de nieuwste versie van PMT. Binnenkort start een volgende groep organisaties met deze nieuwste versie. Zij ontvangen daar bijtijds bericht over. 
Naast het aansluiten van organisaties op de nieuwste versie, zijn we ook bezig geweest met het oplossen van fouten in PMT. Deze week zijn er bugs opgelost op Planning Maken, de nieuwe pagina Controle uren en in de CAO KNDB.


Planning Maken

CAO regel onterecht getriggerd
CAO regel 23.0 ('Na een reeks van 3 of meer nachtdiensten mag een werknemer minimaal 46 uur niet werken.') werd onterecht getriggerd.

Toeslag koffiepauze bij gewerkte uren
De toeslag voor koffiepauze (‘KP’) wordt meegeteld in de berekening van gewerkte uren.

Opbouw verlofuren
Bij medewerkers met contracturen die niet zijn afgerond op een geheel getal (bijvoorbeeld 13:45 contracturen), werden de opgebouwde verlofuren onterecht afgerond. PMT toont deze verlofopbouw nu ook als een niet-afgerond getal.


Nieuwe pagina Controle uren

Balanstotalen bij uit dienst
Wanneer een medewerker uit dienst ging, waren de balanstotalen (verlof, tvt, atv) van die medewerker niet meer zichtbaar in de pagina in de week waarin de uitdienstdatum viel.


CAO KNDB

Eerste Paasdag en Eerste Pinksterdag
1e Paasdag en 1e Pinksterdag  resulteren niet langer in het automatisch boeken van verlofuren (F-uren) voor productieve uren die gepland staan op deze dagen.


Hidde | Retail Solutions

2 maanden geleden
Deze week zijn er drie bugs (fouten) in PMT opgelost. Klik hier!

Deze week zullen de eerste organisaties overgaan op de nieuwste versie van PMT, zoals in de Product Update aangekondigd is. Organisaties die deze week worden overgezet op de nieuwste PMT versie hebben daarover inmiddels al bericht vanuit ons ontvangen. Ook zal iedereen die de nieuwe versie krijgt, in PMT wegwijs gemaakt worden met de nieuwe functies. , 
Buiten deze grote update, zijn er voor iedereen deze week drie bugs (fouten) opgelost op PMT pagina’s die nu al gebruikt worden.


Planning maken

Diensten op de pagina werden in sommige gevallen pas getoond na het herladen van de pagina.


Nieuwe Medewerkerbeheer

Bij het aanmaken van een nieuwe toegangsperiode voor een medewerker, was de door PMT gesuggereerde startdatum van die toegangsperiode incorrect.


Weekplan

Wanneer na het herladen van wekelijkse gemiddelden handmatig de totale winkelomzet in een week werd aangepast, werd deze aanpassing weer overschreden.


Hidde | Retail Solutions

3 maanden geleden
We zijn druk bezig met grote update, maar hebben ook bugs op huidige versie PMT opgelost. Klik hier!

In de afgelopen Product Update hebben jullie kunnen lezen dat we momenteel druk bezig zijn met een grote update van PMT. Als je deze update nog eens wilt lezen, dan kan dat hier
Buiten deze update halen we ook bugs (fouten) uit de versie van PMT waarop jullie nu werken. Deze week zijn er fouten uitgehaald op Planning Maken, Standaard Roosters en Werklast.


Planning Maken

Informatie bij printen

In de printversie werd niet alle informatie met betrekking tot uitgeleende medewerkers correct weergegeven.

Niet productieve diensten

In sommige gevallen werd een niet-productieve dienst in de pagina getoond als 'alleen lezen' (met slotje icoon), terwijl nog geen enkele afdeling in die week gesloten was.


Standaardroosters

Roosters bij verdwijnen afdeling

Wanneer een afdeling werd verwijderd uit een (toekomstige) winkelstructuur, en er terugkerende diensten waren gepland op deze afdeling, dan was het niet mogelijk om deze diensten handmatig te verwijderen. Om dit op te lossen worden terugkerende diensten waarvan de afdeling niet meer voorkomt in een toekomstige winkelstructuur gescheiden in een apart standaardrooster, welke vervolgens een einddatum krijgt die gelijk staat aan de datum waarop de afdeling uit de winkelstructuur verdwijnt.


Werklast

Werklast over meerdere tijdsloten

Bij het (percentueel) verdelen van de werklast van een activiteit over meerdere tijdssloten, liep de pagina vast.


Hidde | Retail Solutions

3 maanden geleden
Belangrijke PMT Update: Sneller, nieuwe functies en meer overzicht. Lees snel verder!

Product update Juni

Nieuw in PMT

Beste gebruikers,

In deze update willen we jullie graag meenemen in de recente ontwikkeling van PMT. Uit enquêtes die we de afgelopen maanden hebben gehouden kwam veelal terug dat jullie de Planning maken pagina als traag ervaren en dat de pagina onoverzichtelijk en (daarmee) ongebruiksvriendelijk is. Deze feedback nemen wij serieus. Er is de afgelopen maanden daarom hard gewerkt aan een nieuwe versie van PMT, waarin we specifiek deze problemen aanpakken. 

Onderdeel van deze nieuwe PMT-versie zijn ook een aantal nieuwe functionaliteiten. De selectie van de functionaliteiten die zijn ontwikkeld is niet alleen gebaseerd op de feedback die binnen is gekomen tijdens de livegang van de Planning pagina, maar ook op de feedback die jullie ons gegeven hebben via onze suggesties pagina. Daar is door jullie volop gestemd. Geweldig om te zien dat jullie allemaal zo betrokken zijn bij ons product.  

Wat zit er in de nieuwe PMT-update?

Performance verbeteringen 

De performance van PMT wordt verder verbeterd. Dit is te merken in het gebruik van de pagina's (denk aan het scrollen door de pagina, het uitvoeren van acties op de pagina). Voor het verbeteren van de laadsnelheid van de nieuwste PMT-pagina’s (zoals Planning maken) is eind vorig jaar al een belangrijke update doorgevoerd. De nieuwe update brengt op dat vlak geen veranderingen met zich mee 

Nieuwe functionaliteiten  

“Handmatig sorteren” 
In de oude versie van PMT was er een functie om handmatig de volgorde van medewerkers te bepalen in de planning.  Sinds de introductie van de Planning maken pagina is het herintroduceren van handmatig sorteren een veelgehoorde wens. Hierop is veruit het meest via gestemd via onze suggestiespagina! We hebben deze functionaliteit op jullie verzoek daarom teruggebracht in de Planning maken pagina, maar dan beter! 

Je kunt in de nieuwe versie van PMT meerdere handmatig gesorteerde lijsten voor jezelf aanmaken en opslaan, waarbij je intuïtief de medewerkers in een eigen volgorde zet. Je kunt dit zowel doen in een pagina die gegroepeerd is op afdelingen, als een ongegroepeerde pagina. De handmatig sortering die je opslaat is vervolgens bruikbaar in de groepering die op dat moment actief is. Als kers op de taart is deze functionaliteit ook beschikbaar op de Standaard roosters pagina én de nieuwe Controle uren pagina, welke de huidige Totaaloverzicht pagina gaat vervangen. 

“Verbeterde Excel rooster export” 
De Excel-export in de Planning maken pagina is verbeterd. De functie exporteert nu exact wat er zichtbaar is op het scherm. Daarmee houdt de functie nu dus rekening met toegepaste groepeer-, sorteer- en filteropties. Ook hebben we de mogelijkheid toegevoegd om bepaalde informatie in de Excelexport te tonen of te verbergen. Denk hierbij aan niet-productieve uren en dag opmerkingen. Bij het exporteren naar Excel worden standaard de productieve diensten geëxporteerd. Met deze aanpassing is de Excel export veel flexibeler geworden. 

“Totaal geplande uren per dag” 
In de Planning maken pagina hebben we een optie toegevoegd om de geplande uren per dag te tonen. Zoals bij de weektotalen tonen we hierbij ook het onderscheid tussen productief en niet-productief. Deze optie helpt om overzicht te behouden tijdens het plannen. De regel met totalen per dag is naar wens aan- of uit te zetten. 

“Medewerkers van andere afdelingen plannen” 
In de oude versie van PMT was er een optie tijdens het plannen om voor één week een medewerker toe te voegen aan een afdeling. Hiermee was het mogelijk om iedere medewerker in de winkel te plannen op iedere afdeling. Verschillende gebruikers hebben aangegeven dat ze deze flexibiliteit tijdens het plannen missen. Om deze reden brengen we deze optie terug, maar dan in aangepaste vorm.  

In de Planning maken pagina wordt de mogelijkheid toegevoegd om gebruikers toe te staan om iedereen in de winkel te kunnen plannen op een dienst. Dit kan met de opties 'Wissel medewerker' (in het geval van een reeds toegewezen productieve dienst) en 'Medewerker toewijzen' (als er sprake is van een niet-toegewezen dienst). In het scherm dat open wanneer een gebruiker deze opties gebruikt, is een knop toegevoegd om alle medewerkers in de winkel te tonen. Vanzelfsprekend tonen we hier alleen medewerkers die beschikbaar zijn op het moment waarop de dienst gepland staat. De top 5 suggestie die eerder werd getoond bij het selecteren van deze opties hebben wij voorlopig verwijderd. Het viel ons op dat er maar zeer beperkt gebruik van wordt gemaakt.  

Mijn Rooster: Verlof informatie is verwijderd 
Sinds enige tijd hebben we een nieuwe pagina voor de medewerker om alle informatie over de verlofstanden in te zien. Deze pagina heet “Mijn verlof”. Hierin kun je alles terugvinden over je huidige saldo, maar ook de informatie over je verlof opbouw per week.

Om het overzichtelijk te houden hebben we daarom de verlofstanden verwijderd van de pagina “Mijn rooster”. Ook in de e-mail die verstuurd wordt bij het publiceren van een rooster zijn de verlofstanden verwijderd. De nieuwe "Mijn verlof" pagina is hiermee dé bron geworden voor alle informatie over aanstaand en nog op te nemen verlof. 

Wanneer staat de nieuwe PMT-update live? 
Op dit moment wordt de nieuwste versie van PMT getest door een aantal van onze klanten en gebruikers. Nadat deze tests zijn afgerond zullen we de nieuwe update stapsgewijs live zetten voor alle klanten. De verwachting is dat we hiermee in juni van start kunnen gaan. Communicatie over de volgorde van live zetten volgt nog. Deze volgorde wordt in nauw overleg met iedere klant bepaald. 

Verbeteren overzicht en gebruiksvriendelijkheid van Planning maken

Met een snellere Planning maken pagina én het toevoegen van nieuwe functionaliteiten zijn we er nog niet. Aanvullend hierop heeft ons designteam de afgelopen periode gewerkt en een aantal ideeën uitgewerkt met als doel om de gebruikersvriendelijkheid van de Planning maken pagina te verbeteren. De designaanpassingen moeten ervoor zorgen dat gebruikers beter hun weg kunnen vinden in de pagina en sneller toegang hebben tot veelgebruikte functionaliteiten. 

Vanaf medio Juni staat er een enquête live in PMT. Hierin leggen we de beoogde verbeteringen voor aan gebruikers van de Planning maken pagina. Op basis van de feedback die we verzamelen gaan we vervolgens aan de slag met de realisatie van deze optimalisaties. We verwachten deze verbeteringen live te kunnen zetten in een volgende PMT-update.  

In de App

“Totale uren per week” & “Verjaardagen” 

In de app zijn er ook een aantal updates doorgevoerd, zo wilden onze gebruikers de totale uren per week kunnen inzien en de verjaardagen van de collega’s. 
Dit hebben we geïmplementeerd en is inmiddels beschikbaar in de laatste versie van onze app 

Wat komt er nog meer aan?  

Voor de pagina Planning maken: 
De wijzigingen die we op korte termijn doorvoeren voor de Planning maken pagina zijn allemaal gericht op het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van de pagina. Zoals eerder vermeld in deze product update, gaan we op korte termijn een enquête live zetten, waarin we een aantal ideeën toetsen die het overzicht op - en daarmee de gebruiksvriendelijkheid van - de Planning maken pagina moeten verbeteren. 

Uitgangspunt is om de uitkomsten van deze enquête op korte termijn te implementeren, Ook gaan we de navigatie door de pagina met het toetsenbord verbeteren. Hierdoor wordt het mogelijk om sneller door de planning te navigeren, en kost het minder tijd om een dienst aan te passen of aan te maken. De snelheid van het aanmaken of aanpassen van een dienst wordt verder versneld door opnieuw het gebruik van 2 of 3 getallen te ondersteunen voor tijdsinvoer. In het oude PMT vertaalden we de invoer van tijden tijdens het plannen automatisch naar een geldige waarde. Zo werd '15' automatisch '00:15' en '145' automatisch '01:45'. Deze vertaling gaan we herintroduceren in Planning maken. 

Tot slot wordt de mogelijkheid toegevoegd om een bestaande productieve dienst direct om te zetten naar een niet-productieve dienst, en vice versa. Dit maakt het overbodig om eerst een dienst te verwijderen en vervolgens handmatig een nieuwe aan te maken van een andere soort. 

Voor de Controle uren pagina: 
Op dit moment opent de pagina standaard op de huidige week. Dit gaan we aanpassen naar de voorgaande week, aangezien in de meeste gevallen de controle op die week plaatsvindt. 

Ook gaan we, net als in de Planning maken pagina, het horizontaal verslepen van diensten ondersteunen in de pagina. Daarmee wordt het mogelijk om bij een medewerker een bestaande dienst eenvoudig te verplaatsen naar een andere dag. 

Voor de Stuurinformatiepagina: 
In de nieuwe Stuurinformatiepagina gaan we een dag totalen sectie (met per dag: omzet, uren, productiviteit en LPGU) op winkel- en bedrijfsniveau toevoegen. Deze dag totalen zijn op dit moment alleen nog beschikbaar per afdeling. Met het toevoegen van deze informatie komt op winkelniveau gedetailleerdere data beschikbaar om op te sturen. 

Tot de volgende update!

Met vriendelijke groet,

 

3 maanden geleden
Fout in PMT App opgelost. Ook de pagina's Totaaloverzicht, Controle Uren en Medewerkerbeheer zijn verbeterd. Klik hier!

Deze week is er een bug in de weergave van verlof in de agenda opgelost in de PMT App. Het is belangrijk dat je medewerkers de app updaten, zodat op hun telefoon de verbeterde versie van de app draait. Naast de bug op de PMT App, zijn er ook bugs opgelost op Totaaloverzicht en op de nieuwe pagina’s Controle Uren en Medewerkerbeheer.


PMT App
In de agenda werden verlofaanvragen uit andere weken in de huidige week getoond. Dit is opgelost en verlofaanvragen zijn nu weer zichtbaar in de goede week.


Totaaloverzicht

Sommige niet-productieve uurcodes waren niet beschikbaar op de pagina.


Nieuwe pagina Controle Uren

Wanneer het type toeslag werd gewijzigd van 'geld' naar 'tijd', werd de TVT-balans van de medewerker niet automatisch geüpdatet.


Nieuwe pagina Medewerkerbeheer

In de pagina was het niet mogelijk voor gebruikers met rechten om accounts te bewerken, om de gegevens van hun eigen account aan te passen.


Hidde | Retail Solutions

3 maanden geleden
Wil je extra info zien tijdens het plannen, zoals authorisaties? Klik hier!

Wij krijgen regelmatig de vraag van gebruikers dat zij authorisaties willen zien tijdens het plannen. En gelukkig kan dat, dus we vertellen je graag waar je dit kunt vinden.

Klik eerst op het plusteken dat met 1 staat aangeduid in de onderstaande afbeelding. Er opent dan een menu waarmee je in kunt stellen wat er in de Extra Kolommen staat. Onderaan dit menu staan de Authorisaties. Je kunt in dit menu ook andere opties aan- en uitzetten.

 

Nadat je in het menu aangevinkt hebt welke informatie je in de Extra Kolommen wilt zien, ga je deze kolommen openen. Het openen van deze kolommen doe je door op het teken te klikken dat met het cijfer 1 staat aangeduid in de onderstaande afbeelding. Vervolgens zie je in de kolom Authorisaties de extra info staan.

.

 

3 maanden geleden
Soms konden medewerkers niet bewerkt en verlof niet goedgekeurd worden. Dit is opgelost. Klik hier!

Iedere week werken de software ontwikkelaars bij Retail Solutions er hard aan om PMT beter te maken. Foutjes in het programma komen helaas voor en zijn onvermijdelijk bij het ontwikkelen van software. Omdat het belangrijk is dat iedereen met PMT kan blijven werken, lossen onze ontwikkelaars ze op. Deze week zijn er twee fouten uitgehaald.


Nieuwe Medewerkerbeheer pagina

Wanneer filters waren toegepast op de pagina, was het in specifieke gevallen niet meer mogelijk om een medewerker te bewerken, terwijl de inlogde gebruiker daar wel het recht toe had.


Verlof/Afwezig pagina:

In hele specifieke gevallen was het niet mogelijk om een openstaande verlofaanvraag goed te keuren.


Hidde | Retail Solutions
 

5 maanden geleden
Belangrijk: Winkellijst in PMT staat in andere volgorde, maar is nog steeds compleet. Klik hier!

Beste PMT-gebruiker,

Zoals je misschien al is opgevallen is de volgorde van winkels in de winkel selector rechtsboven in het scherm veranderd. Met deze selector ga je naar de PMT omgeving van een andere winkel. 
De veranderde volgorde is een onbedoeld bijeffect van een wijziging die recent doorgevoerd is in PMT. Het is goed om te realiseren dat de lijst met winkels nog steeds compleet is, maar slechts in een andere volgorde staat.

Op 8 mei voeren wij een update door in PMT om de volgorde te herstellen naar de situatie zoals je deze gewend was. Onze excuses voor eventuele verwarring die deze wijziging veroorzaakt heeft.

Retail Solutions
 

5 maanden geleden
In Planning Maken staan weer de juiste iconen, maandag is weer de startdatum en meer bugs zijn opgelost Klik hier!

Vannacht (nacht van dinsdag op woensdag) is PMT weer geüpdatet. In deze update zijn een aantal fouten die in PMT zaten, opgelost. Dank aan alle gebruikers die zo scherp waren om deze fouten op te merken en deze bij ons of bij onze contactpersoon te melden. Mocht je nou iets tegenkomen in PMT dat niet klopt, dan lossen we dat graag op. Gebruik dan de gebruikelijke kanalen bij jouw winkel(keten) om dit bij ons te melden.


Planning maken

Icoontje terugkerende dienst onterecht getoond
Wanneer een dienst die afkomstig is uit een standaardrooster in één specifieke week werd aangepast op de pagina Planning maken, werd het icoontje dat aangeeft dat deze dienst een terugkerend karakter heeft niet verwijderd. Dit leidde tot verwarring, omdat de aangepaste dienst vanaf dat moment geen onderdeel meer was van het standaardrooster van de medewerker.

Problemen bij aanmaken nieuwe dienst bij groepering
Wanneer de pagina gegroepeerd was op 'afdeling', waren er soms problemen bij het aanmaken van een nieuwe dienst. In het proces van het aanmaken van zo'n dienst sloot de pop-up soms automatisch.


Beschikbaarheid medewerker

Onterechte weekstart op zondag
Bij het aanmaken van een nieuwe weekset, werd voor winkels waarbij de week op maandag start onterecht de zondag gesuggereerd als startdatum.


Medewerkerbeheer

Nieuw account
Het aanmaken van nieuwe accounts was niet mogelijk.

Nieuwe pagina medewerkerbeheer
Het versturen van de account activatie e-mail vanuit de pagina leidde tot een foutmelding.


Hidde | Retail Solutions
 

5 maanden geleden
RECTIFICATIE: Aanpassing WAB regels 15 jarigen. Lees het hier

Vorige week is er een bericht in PMT gepubliceerd over gewijzigde regels met betrekking tot de WAB en specifiek de minimale oproepduur voor 15 jarigen op schooldagen.

Uit juridische toetsing blijkt de informatie in dit bericht onjuist te zijn.

Er gaan wel geluiden op voor aanpassing, maar dit is nog niet daadwerkelijk in wetgeving doorgevoerd.

Ook geldt nog dat beide verplichtingen in de wet staan (max 2 uur op schooldagen voor 15 jarigen en de minimale oproepduur van 3 uur, bovendien prevaleert de ene wet niet boven de andere wet.

Op dit moment geldt dus nog:

  • 15 jarigen mogen op schooldagen maximaal 2 uur werken.
  • Voor oproepovereenkomsten geldt een minimale oproepduur van 3 uur (dan wel recht op minimaal 3 uur loon)

Wij hebben daarom in PMT de aanpassing van de WBNG regels weer teruggedraaid.

Wij hebben de roosters opnieuw laten toetsen, maar het is belangrijk om de roosters die je met deze regels gepubliceerd hebt te controleren.

Wij hopen dat we je met dit bericht voldoende geïnformeerd hebben. Onze welgemeende excuses voor onjuiste informatie.
 

5 maanden geleden
Wist je dat? Wist je dat je het TVT, ATV en verlofsaldo van je medewerkers kunt zien tijdens het plannen? Lees hier hoe dat moet!

Wist je dat je het TVT, ATV en verlofsaldo kunt zien tijdens het plannen?

Je kunt het TVT, ATV en verlofsaldo je medewerkers zien tijdens het plannen door Extra kolommen te openen. Zo kun je tijdens het plannen rekening houden met de saldi van je medewerkers. Je doet dit door op het -icoontje te klikken aan de linkerkant van het planscherm. Door op het -icoontje te klikken, kun je de informatie selecteren die in de extra kolommen zichtbaar wordt. 
In onderstaande afbeelding zie je hoe dit werkt. 

5 maanden geleden
Nieuwe updates PMT. Klik hier!

In de nacht van dinsdag op woensdag wordt PMT automatisch geüpdatet. Hierin komen een aantal wijzigingen en er zijn bugs (fouten) in PMT opgelost. 

Wijziging verlofinfo mail bij publicatie

In de e-mail die wordt verstuurd bij het publiceren van een rooster, toonden we voorheen de verlof/tvt/atv opbouw en afbouw van die week. Deze informatie is verwijderd uit de e-mail vanwege de verwarring die dit op kan leveren. Uitgebreidere saldo informatie is door iedere medewerker te raadplegen via de eigen 'Mijn verlof' pagina.


PMT Algemeen

De PMT nieuwsfeed en de helpknop waren in sommige omgevingen niet zichtbaar.


Kloktijden

Op de pagina tonen we welke gebruiker de kloktijden heeft verwerkt. Hier werd soms de term 'Applicatie ingenieur' getoond, wat leidde tot verwarring.


Planning Maken

Voor medewerkers met een 'Hulpkracht' contract die geen recht hebben op de opbouw van TVT-uren, werden soms toch TVT-uren getoond in de pagina.


Medewerkerbeheer

Medewerkergegevens werden soms geüpdatet vanuit de AFAS sync, terwijl dit volgens de winkelinstelling niet toegestaan is.


Hidde | Retail Solutions
 

5 maanden geleden
Let op! De wisseling naar zomertijd heeft invloed op je planning! Lees het hier!

In de nacht van zaterdag 30 op zondag 31 maart gaat de zomertijd in. Een uur langer licht ‘s avonds is fijn, maar het heeft ook nadelen. Want naast dat je zelf die nacht een uur minder lang kunt slapen, heeft dit eventueel ook gevolgen voor de personeelsplanning door regels in de Arbeidstijdenwet (ATW) over rusttijden.

Wat is de impact?

De klok gaat een uur vooruit, dus je medewerkers hebben een uur minder rust. Dit kan invloed hebben op de planning als de medewerkers strak op rusttijden zijn ingeroosterd. Er zal dan een melding verschijnen wanneer je het rooster wilt publiceren, waarin staat dat je niet voldoet aan de ATW-regels. Om te voldoen aan de ATW-regels, zullen de werktijden van de betreffende medewerkers moeten worden aangepast.

Wat zijn de ATW-regels rondom rusttijden ook alweer?

Medewerkers van 13 en 14 jaar oud

Medewerkers van 13 of 14 jaar oud krijgen in schoolweken, weekenden en vakanties minimaal 14 uur onafgebroken rust en werken niet tussen 19.00 en 7.00

Medewerkers van 15 jaar oud

Medewerkers van 15 jaar oud krijgen in schoolweken minimaal 12 uur onafgebroken rust en werken niet tussen 19.00 en 7.00. In schoolvakanties krijgen zij minimaal 12 uur onafgebroken rust en werken niet tussen 21.00 en 7.00.

Medewerkers van 16 en 17 jaar oud

Medewerkers van 16 of 17 jaar oud krijgen minimaal 12 uur onafgebroken rust en werken niet tussen 21.00 en 6.00.

Medewerkers van 18 jaar en ouder

Medewerkers van 18 jaar of ouder krijgen tussen twee shifts minimaal 11 uur rust, wat eens per week verkort mag worden tot 8 uur.


6 maanden geleden
Verbeteringen in PMT: Wat is er deze week opgeleverd?. Lees het hier!

Iedere week werken we er hard aan om PMT beter te maken. We hebben een nieuwe fucntie opgeleverd die het gemakkelijker maakt om de juiste pauzetijden in te plannen. Ook hebben we een aantal fouten die in PMT zaten opgelost.


Nieuwe functies

Pauzetijden in Planning Maken, Standaardroosters en Controle Uren

Als bij het bewerken van de dienst de pauzeduur niet juist is, zal er vanaf nu een foutmelding worden getoond en kan de dienst niet worden opgeslagen. De gegevens moeten eerst juist worden ingevoerd voordat de dienst opgeslagen kan worden.

BI API V6 omgevingen

In de BI API is voor v6 omgevingen het veld loonkosten toegevoegd aan de employees call


Opgeloste fouten in PMT

Planning Maken

Uitleendiensten kunnen niet bewerkt worden in de winkel waaraan uitgeleend wordt.

Medewerkerbeheer 

Bij het handmatig aanmaken van een nieuwe medewerker, worden de startdatums voor gebruikersrechten, contract en afdelingsset nu gekoppeld aan de de datum in dienst.


6 maanden geleden
Wist je dat? Wist je dat je Planning Maken compacter kunt maken, zodat je meer medewerkers ziet? Klik hier!

Wist je dat je Planning Maken compacter kunt maken, zodat je meer medewerkers ziet?

Als je meer medewerkers wilt zien tijdens het plannen, kun je de Compacte Weergave aanzetten. De ruimtes in het scherm worden dan wat kleiner, zodat je meer medewerkers ziet. Handig als je een grote afdeling moet gaan plannen!

Hoe doe ik dit?

De compacte weergave zet je aan door rechtsboven in het scherm naar Extra Vensters te gaan. Onderin dit menu zie je Compacte Weergave staan. DIt vakje vink je aan. Je kunt overigens ook de sneltoets Shift+C gebruiken.

 

9 maanden geleden

PMT Personeelstool helpdesk

Op deze help pagina van PMT maken we je wegwijs met onze PMT personeelstool. Binnen dit helpcenter geven we support met helpartikelen voor alle medewerkers, managers en ondernemers. Voor medewerkers is de uitleg over Mijn Rooster en Mijn Beschikbaarheid belangrijk. Ook is er uitleg te vinden over inloggen in PMT en over de PMT app.


Wil je inloggen in de PMT App?

Inloggen doe je met een gebruikersnaam en wachtwoord. Bij sommige winkels kun je inloggen via een link in de personeelsportal. Heb je de app nog nooit gebruikt? Vraag dan aan je leidinggevende om je aan te melden voor de app. Je ontvangt dan een mail met een activatielink of een QR code. In dit artikel op onze help site geven we verdere uitleg over de PMT App als je er niet uitkomt.