Functionaliteitsupdate 10 december 2024 – PMT versie 8.11.0

In deze functionaliteitupdate zijn er diverse wijzigingen doorgevoerd in de volgende PMT-pagina's.

Medewerkerbeheer (nieuwe versie)

Tonen type synchronisatie
Bij de knop 'Synchroniseren' wordt nu ook aangegeven met welke payroll software er wordt gesynchroniseerd (bijv. AFAS, Nbmrs).

Controle uren

Mogelijkheid om diensten te kopiëren verwijderd voor gesloten afdelingen
Wanneer een afdeling gesloten was en de ingelogde gebruiker het recht had om diensten op gesloten afdelingen te bewerken, werkte de kopiëer functionaliteit niet. Wanneer de gebruiker probeerde om deze diensten ergens te plakken gaf PMT een foutmelding terug. 

Kloktijden

Mogelijkheid toegevoegd om kloktijden te beoordelen in laatste week waarin medewerker in dienst is
Wanneer een medewerker uit dienst ging, werden de kloktijden van die medewerker in de week waarin die uitdienstdatum viel niet getoond.

Beschikbaarheidsoverzicht

Diverse aanpassingen om gebruiksvriendelijkheid te verbeteren
Er zijn diverse kleine tekstuele en visuele verbeteringen doorgevoerd in de pagina, om de gebruiksvriendelijkheid te verhogen:

  • Diverse teksten zijn herschreven om de duiding ervan te verbeteren. Zo is de optie 'Vergelijk met grid' - welke beschikbaar is om de aangevraagde beschikbaarheid te vergelijken met de huidige beschikbaarheid - hernoemd naar 'Vergelijk met huidige beschikbaarheid'.
  • Sommige waarschuwingen werden door PMT niet volledig weergegeven. Dit is aangepast.
  • Bij het invullen van de reden voor het afwijzen van een beschikbaarheidsaanvraag, viel een deel van de ingetypte tekst buiten het veld wanneer deze tekst te lang werd.
  • In de weekselector is informatie toegevoegd zodat je direct kan zien welke weken in het verleden liggen (en dus niet te selecteren zijn bij een nieuwe beschikbaarheidsregistratie), en voor welke weken de afdelingen nog niet gepubliceerd zijn (deze weken zijn ideaal om te gebruiken als startweek voor een nieuwe beschikbaarheidsregistratie).

Heeft dit artikel jou geholpen?

PMT Personeelstool helpdesk

Op deze help pagina van PMT maken we je wegwijs met onze PMT personeelstool. Binnen dit helpcenter geven we support met helpartikelen voor alle medewerkers, managers en ondernemers. Voor medewerkers is de uitleg over Mijn Rooster en Mijn Beschikbaarheid belangrijk. Ook is er uitleg te vinden over inloggen in PMT en over de PMT app.


Wil je inloggen in de PMT App?

Inloggen doe je met een gebruikersnaam en wachtwoord. Bij sommige winkels kun je inloggen via een link in de personeelsportal. Heb je de app nog nooit gebruikt? Vraag dan aan je leidinggevende om je aan te melden voor de app. Je ontvangt dan een mail met een activatielink of een QR code. In dit artikel op onze help site geven we verdere uitleg over de PMT App als je er niet uitkomt.