Functionaliteitsupdate 10 december 2024 – PMT versie 8.11.0
In deze functionaliteitupdate zijn er diverse wijzigingen doorgevoerd in de volgende PMT-pagina's.
Medewerkerbeheer (nieuwe versie)
Tonen type synchronisatie
Bij de knop 'Synchroniseren' wordt nu ook aangegeven met welke payroll software er wordt gesynchroniseerd (bijv. AFAS, Nbmrs).
Controle uren
Mogelijkheid om diensten te kopiëren verwijderd voor gesloten afdelingen
Wanneer een afdeling gesloten was en de ingelogde gebruiker het recht had om diensten op gesloten afdelingen te bewerken, werkte de kopiëer functionaliteit niet. Wanneer de gebruiker probeerde om deze diensten ergens te plakken gaf PMT een foutmelding terug.
Kloktijden
Mogelijkheid toegevoegd om kloktijden te beoordelen in laatste week waarin medewerker in dienst is
Wanneer een medewerker uit dienst ging, werden de kloktijden van die medewerker in de week waarin die uitdienstdatum viel niet getoond.
Beschikbaarheidsoverzicht
Diverse aanpassingen om gebruiksvriendelijkheid te verbeteren
Er zijn diverse kleine tekstuele en visuele verbeteringen doorgevoerd in de pagina, om de gebruiksvriendelijkheid te verhogen:
- Diverse teksten zijn herschreven om de duiding ervan te verbeteren. Zo is de optie 'Vergelijk met grid' - welke beschikbaar is om de aangevraagde beschikbaarheid te vergelijken met de huidige beschikbaarheid - hernoemd naar 'Vergelijk met huidige beschikbaarheid'.
- Sommige waarschuwingen werden door PMT niet volledig weergegeven. Dit is aangepast.
- Bij het invullen van de reden voor het afwijzen van een beschikbaarheidsaanvraag, viel een deel van de ingetypte tekst buiten het veld wanneer deze tekst te lang werd.
- In de weekselector is informatie toegevoegd zodat je direct kan zien welke weken in het verleden liggen (en dus niet te selecteren zijn bij een nieuwe beschikbaarheidsregistratie), en voor welke weken de afdelingen nog niet gepubliceerd zijn (deze weken zijn ideaal om te gebruiken als startweek voor een nieuwe beschikbaarheidsregistratie).