Medewerkerbeheer: Nieuw wachtwoord of activatiemail medewerker versturen
In dit artikel leer je als bedrijfsleider wat je kunt doen voor andere gebruikers als zij hun wachtwoord zijn vergeten of kwijt zijn, en wat je kunt doen als gebruikers in activeringscode kwijt zijn of niet hebben ontvangen, in de webversie van PMT.
Gebruiker is wachtwoord kwijt/weet wachtwoord niet meer: Wachtwoord reset
Het is in PMT niet mogelijk om als bedrijfsleider zelf een nieuw wachtwoord in te stellen voor een andere gebruiker, maar het is wél mogelijk om een gebruiker een zogenaamde Wachtwoord reset toe te sturen. Met behulp van deze e-mail kan de gebruiker vervolgens zelf een nieuw wachtwoord instellen.
Ga via het hoofdmenu naar Medewerker en klik op Medewerkerbeheer. Klik op het potlood icoontje van de medewerker waar je de reset voor wilt doen en klik op Account. Klik als laatste op de subpagina Account, en klik op Wachtwoord resetten.
Na het klikken op wachtwoord resetten krijg je als bedrijfsleider een bevestiging dat er een mail is verzonden naar het emailadres dat onder Account is ingesteld, wat betekent dat de gebruiker zelf een nieuw wachtwoord in kan stellen.
Activeringscode opnieuw verzenden
Een activeringscode is nodig om een PMT account eenmalig te activeren. Indien de gebruiker de activeringscode niet heeft ontvangen is of is verloren kan de bedrijfdsleider een Activeringscode opnieuw verzenden.
Ga via het hoofdmenu naar Medewerker en klik op Medewerkerbeheer. Klik op het potlood icoontje van de medewerker waar je de reset voor wilt doen en klik op Account. Klik als laatste op de subpagina Account, en klik op Activeringscode opnieuw verzenden.
Na het klikken op Activeringscode opnieuw verzenden krijg je als bedrijfsleider een bevestiging dat er een mail is verzonden naar het emailadres dat onder Account is ingesteld, wat betekent dat de gebruiker zijn/haar account opnieuw kan activeren.