Medewerkerbeheer: Competenties beheren
Beheer en registreer eenvoudig de competenties en certificaten van medewerkers.
In dit artikel leer je hoe je als bedrijfsleider de competenties van je medewerkers kunt beheren via de webversie van PMT.
Ga in het hoofdmenu naar Medewerker en klik op Medewerkerbeheer. Klik op het potloodicoontje naast de medewerker in kwestie en ga naar de subpagina Competenties.
Op de subpagina Competenties vul je de competenties of eigenschappen van de medewerker in. Het invullen en bijhouden van competenties of eigenschappen is cruciaal voor het goed kunnen inplannen van medewerkers in PMT.
- BHV (t/m) datum): Heeft de medewerker een bedrijfshulpverlening (BHV) certificaat, en tot hoe lang is deze geldig?
- Kaderbevoegd: Is de medewerker kaderbevoegd?
- NIX18 (t/m datum): Heeft de medewerker een NIX-18 training voltooid (voor altijd geldig)?
- Sociale hygiëne: Heeft de medewerker een SVH Sociale hygiëne certificaat (voor altijd geldig)?
- Kassaverantwoordelijkheid: Heeft de medewerker de verantwoordelijkheid en de mogelijkheid om achter de kassa te zitten?
- E-learning POS (t/m datum): Heeft de medewerker een e-learning over Point of Sale (POS) afgerond, en tot wanneer is deze geldig?
- Sleutel: Heeft de medewerker bevoegdheid om de sleutel van de winkel te dragen/gebruiken?
- Toestemming ATW: Ouders van 14- en 15-jarige medewerkers moeten toestemming geven zodat hun kinderen eventueel verruimd kunnen werken. Lees hiervoor het artikel over ATW.