Functionaliteitsupdate 16 december 2025 - Versie 9.16.0

Nieuw Dashboard

  • Je kunt in de Stuurinformatie widget op het dashboard nu filteren per afdeling, zodat je sneller precies ziet wat voor jou relevant is. De nieuwe afdelingsfilter werkt zoals je kent van Stuurinformatie op de Planning-pagina en ondersteunt elke combinatie van omzet-, kosten- en externe afdelingen. Daarnaast zijn de labels in de widget verduidelijkt, zoals Loonkosten, Norm (huidig) en Gepland (huidig) - zodat je direct begrijpt wat je ziet. Dit maakt het dashboard overzichtelijker en veel gerichter in gebruik.
  • In de Medewerkers widget zie je nu bij elke medewerker direct zijn of haar hoofdafdeling. Deze wordt getoond in alle scenario’s, zoals bij het inzien van nieuwe contracten of bij nadere in dienst data. Dit maakt het analyseren en plannen van personeelsinformatie nog sneller en overzichtelijker.
  • In de Medewerkers widget zie je nu óók medewerkers die zijn in geklokt zonder geplande dienst. Deze medewerkers worden automatisch bovenaan de widget geplaatst, zodat je meteen inzicht hebt in onverwachte aanwezigheid op de werkvloer. De widget toont alleen hun kloktijd en relevante gegevens zoals competenties en telefoonnummer, en verwijdert hen zodra ze uitklokken. Zo houd je realtime overzicht en kun je sneller bijsturen.
  • De Weekoverzicht widget toont niet meer de niet-bestaande week week 53 2025, maar toont nu correct de week 1 2026. 

ATV verlofopbouw in week 53

De ATV opbouw sluit nu beter aan bij de praktijk. Wanneer de opbouw in week 53 is ingeschakeld, verdeelt PMT de ATV-rechten voortaan over alle 53 weken, met 1/52 per week. Hierdoor wordt ATV op een consistente en herkenbare manier opgebouwd, precies zoals klanten dit verwachten. De opbouw van verlof blijft onveranderd werken.

Planning maken pagina

Gerealiseerde diensten met niet-afgeronde tijden blijven nu precies zoals ze zijn wanneer je erop klikt. Voorheen werden start- en eindtijden in sommige gevallen automatisch afgerond zodra je een dienst selecteerde, wat tot ongewenste aanpassingen leidde. Vanaf nu wordt een dienst pas afgerond wanneer jij ‘m daadwerkelijk bewerkt en opslaat — zo behoud je altijd de juiste gerealiseerde tijden.

Medewerker beheer pagina

Het is nu niet meer mogelijk om binnen dezelfde winkel meerdere accounts met hetzelfde personeelsnummer aan te maken. PMT controleert voortaan automatisch op duplicaten en geeft een duidelijke foutmelding wanneer een nummer al bestaat. Dezelfde personeelsnummers mogen wél in andere winkels voorkomen.

Stuurinformatie & Winkelgroepen pagina

De loonkosten bij ziekte worden nu overal op dezelfde manier berekend. In week 46 werd voor enkele winkels een afwijkend bedrag getoond tussen de Winkelgroep overzicht pagina en Stuurinformatie pagina. Dit is opgelost: beide pagina’s tonen voortaan exact dezelfde loonkosten op basis van ziekte-uren. Zo kun je weer volledig vertrouwen op de juistheid van je cijfers.

Heeft dit artikel jou geholpen?