Onderhoudsupdate 22 juli 2025 - PMT versie 9.8.2

Planning maken pagina

  • Als er meer indirecte uren worden gepland dan het totaal aantal productieve uren op de dienst toont PMT een waarschuwing. Deze waarschuwing verdween niet na het verminderen van de indirecte uren tot een niveau waarbij er niet langer sprake was van een overschrijding.
  • Tijdens het aanmaken van een open dienst werd onterecht een pauze gesuggereerd o.b.v. de pauze instellingen van de winkel. Deze pauzesuggestie zou niet plaats moeten vinden, aangezien het nog onduidelijk is aan welke medewerker de dienst wordt toegewezen. De leeftijd van de medewerker speelt een belangrijke rol in het vaststellen van de definitieve pauzeduur.
  • Bij winkels met een weekstart op zondag werd in het jaar 2025 onterecht een 'week 53' getoond in de weekkalender.
  • Bij het aanmaken van een nieuwe niet-productieve dienst werd het icoon dat aangeeft dat een dienst repeterend is (onderdeel van standaardrooster) verwijderd bij al bestaande niet-productieve diensten van dezelfde medewerker.

Afdelingsroosters pagina

Als de bedrijfstijden van de winkel werden aangepast voor één week werd deze aanpassing niet doorgevoerd op de Afdelingsroosters pagina. Hier werden de oude bedrijfstijden nog getoond.

Kloktijden pagina

  • In de verwerkingshistorie werd niet altijd de naam getoond van de gebruiker die een actie had uitgevoerd met een kloktijdenregistratie. In plaats daarvan stond er soms 'Applicatie ingenieur'. Hoewel die term in sommige gevallen correct is, geldt dat niet altijd.
  • Extra informatie over de afdeling van een uitgeleende dienst werd niet getoond wanneer je als gebruiker met je muis op deze dienst ging staan. Dit doen we wel bij reguliere (niet-uitgeleende) diensten, en hebben we nu daarmee gelijk getrokken.
  • Wanneer bij het toevoegen van een realisatie een starttijd werd ingevoerd die later dan de voorgestelde eindtijd was, werd de eindtijd niet geüpdatet naar een nieuw logisch voorstel. Dit leidde tot problemen bij het opslaan van de realisatie.

Medewerkerbeheer pagina

Bij het synchroniseren van de KPU (Kostprijs Uurloon) van medewerkers via de Nmbrs sync traden er foutmeldingen op wanneer er geprobeerd werd om data te synchroniseren voor medewerkers die niet bestaan in PMT. Om dit te voorkomen controleren we eerst of een medewerker voorkomt in PMT voordat we deze synchronisatie uitvoeren. Dit voorkomt onnodige foutmeldingen in de procesberichten van de winkel.

Beschikbaarheid medewerker pagina

Tijdens het aanmaken van een nieuwe beschikbaarheidsset tonen we de naam van de medewerker waarvoor deze set wordt aangemaakt. In sommige gevallen werd hierbij een verkeerde naam getoond.

Heeft dit artikel jou geholpen?