Onderhoudsupdate 7 oktober 2025 - 9.12.1

Medewerkerbeheer pagina

In uitzonderlijke gevallen trad er bij het openen of bewerken van medewerkers een ‘Forbidden’-melding op. Gebruikers met de juiste rechten kunnen nu weer zonder problemen medewerkers openen en aanpassen.

Kloktijden pagina

Het was in sommige gevallen niet mogelijk om tijdregistraties voor nachtdiensten te verwerken.

Controle uren pagina

Er is een fout opgelost waardoor een waarschuwing over openstaande kloktijden onterecht het sluiten van een week blokkeerde. Wanneer er geen openstaande kloktijden zijn, kan de week nu probleemloos worden afgesloten.

Planning maken pagina

Er is een probleem opgelost waarbij het verslepen van een terugkerende dienst naar een andere dag de oorspronkelijke dienst niet verwijderde. De originele dienst wordt nu correct verwijderd bij het verslepen, waardoor dubbele diensten en overlapmeldingen worden voorkomen.

Planning maken & Controle uren pagina's  

ATW-regels 24.0 en 26.0, welke controleren of een medewerker het toegestane aantal uur of weken aan nachtdiensten werkt, zijn aangepast. De berekening voor deze regels telt nu de geplande week zelf mee plus de 15 weken ervoor, conform ATW-richtlijnen, waardoor de controles voor gemiddelde uren en het aantal toegestane nachtdiensten correct worden uitgevoerd.

Stuurinformatie pagina

Het aanpassen van gerealiseerde omzet op de pagina beïnvloedt nu uitsluitend de gekozen afdeling en dag; waarden van andere afdelingen blijven onaangetast. Hiermee is het overschrijfprobleem opgelost dat kon optreden bij het invoeren van '0' of een positieve waarde.

Weekplan pagina

Het bijwerken van omzet voor externe afdelingen beïnvloedt niet langer POS-waarden van andere (sub)afdelingen (klanten, items-in, items-out); alle POS-metrics blijven nu correct en stabiel in zowel Weekplan als Stuurinformatie. Eventuele handmatige omzetaanpassingen hebben geen neveneffecten meer.

 

Heeft dit artikel jou geholpen?