Onderhoudsupdate 29 april 2025 – PMT versie 9.4.2
Sollicitanten
Het aannemen van een sollicitant naar NMBRS in een toekomstige periode
Bij het aannemen van een sollicitant naar NMBRS kun je deze nu ook in een toekomstige periode aannemen.
Beschikbaarheid
De popup in het maandoverzicht gaf soms niet hetzelfde aan bij het aanmaken van een nieuwe beschikbaarheid
Het kwam voor dat de standaard tijden van de voorvertoning in het maandoverzicht niet overeen kwamen met de tijden die in de popup standaard weergegeven werden.
Foutmeldingen voor beschikbaarheid bij het creëren van een weekset voor een medewerker met een in dienst datum in de toekomst
Ondanks deze foutmeldingen was het gewoon mogelijk om een weekset voor deze medewerkers aan te maken. Maar uiteraard is het niet wenselijk dat deze foutmeldingen gegeven worden.
Het getoonde totale aantal weeksets met verschillende statussen klopte niet altijd in het Beschikbaarheid overzicht
Zo kon het voorkomen dat je op het ene moment wel het juiste aantal onder 'In behandeling' zag en het volgende moment niet. We hebben ervoor gezorgd dat dit consistent juist getoond wordt.
Kloktijden
Op de iPad werd de inhoud van de pagina niet altijd goed weergegeven
Het kwam voor dat bij een langere dienst de strokenweergave aan de linkerkant, de tabelweergave aan de rechterkant wegdrukte.
Bij het aanpassen van een indirecte taak zodat deze langer is dan de totale dienst, werd dit niet gecorrigeerd door PMT
Wanneer een boeking met een indirecte taak en een pauze langer werd gemaakt dan de dienst, werd de aanpassing van de indirecte taak niet automatisch door PMT teruggezet naar het correcte aantal uren.
De status van kloktijden werd in bepaalde situaties onterecht op "Klaar voor verwerking" gezet
Dit gebeurde wanneer er ingesteld stond om geen pauzetijden te klokken en de medewerker een rooster had. Bij het uitblijven van een begin- of eindtijd werd de begin- of eindtijd van het rooster voorgesteld en de status op "Klaar voor verwerken" gezet omdat het niet afweek van het rooster. In deze situatie zorgt PMT voortaan dat de status op "Te beoordelen" wordt gezet.
Planning maken
Aanpassingen in de begin- of eindtijd leidde tot terugzetten van de pauzetijden naar '00:00' bij winkels zonder pauzetabel
Dit gebeurde ten onrechte omdat PMT onterecht op zoek ging naar de juiste pauzetijden voor de aangepaste dienst en deze niet kon vinden omdat er geen pauzetabel actief was.
Bij het aanmaken van een dienst in de mobiele weergave, werden ATW regels niet goed berekend
Pas bij het herladen van de pagina werden eventuele overtredingen zichtbaar. Bij het aanmaken van een nieuwe dienst wordt nu direct gecontroleerd op ATW overtredingen.
Het printen van de pagina direct na het wijzigen van een shift zorgde ervoor dat toeslagen altijd getoond werden
Door het herladen van de pagina werden de filters voor het printen wel weer goed toegepast.
Mijn verlof
Nadat gebruik van de knop 'Verlof aanvragen' was het niet mogelijk deze nogmaals aan te klikken
Pas na het opnieuw laden van de pagina, kon de knop opnieuw gebruikt worden.
Algemeen
Bij het inloggen na een gebruiker met een hogere rol, kreeg iemand met een lagere rol meer opties te zien dan de bedoeling
Dit kwam doordat het geheugen van de browser niet automatisch geleegd werd na het uitloggen.
Werklast
De weekselector boven aan de pagina bleef laden en was niet te gebruiken
Koppelingen
In de medewerkerkoppeling met SDWorx werd een veld onterecht vertaald naar "Datum uit dienst"
Het veld "End date" gaf eigenlijk de "contact einddatum" aan en niet de "datum uit dienst".
Stuurinformatie
Filters werden onjuist toegepast bij het wisselen van winkel
Pas na het herladen van de pagina werden de filters goed toegepast.
CAO
Er is een ATW regel toegevoegd voor het werken op zondag voor 15 jarigen.
Zij moeten ouderlijke toestemming hebben om op zondag te werken. Het betreft ATW regel 9.9.2: 15 jarigen mogen zonder ouderlijke toestemming op zondag niet werken. Mocht je deze regel willen activeren dan kan dat via de CAO instellingen pagina via je functioneel beheerder of hiervoor een ticket indienen via ons klantportaal.
PMT APP
Uitleendiensten werden zichtbaar als de uitleenwinkel de roosters had gepubliceerd
Dit was eigenlijk geen fout van de app maar meer dat PMT data aanleverde die nog niet getoond mocht worden. Wanneer de afdeling waarop de uitleendienst gepland was in uitleenwinkel gepubliceerd werd, was het rooster al zichtbaar voor de uitgeleende medewerker. Het uitgangspunt is dat de basiswinkel van de medewerker leidend moet zijn in wat de medewerker mag zien.