Functionaliteitsupdate 21 oktober 2025 - Versie 9.13.0

Rapportage dienstenhistorie

De functionaliteit is mogelijk nog niet beschikbaar in jouw winkel. Zou je dit wel willen? Neem dan contact op met de centrale contactpersoon binnen jouw organisatie om de mogelijkheden te bespreken. 

Deze nieuwe pagina is vanaf nu beschikbaar voor geselecteerde klanten. Gebruikers (o.a. supermarktmanagers, bedrijfsleiders en functioneel beheerders) krijgen via deze pagina inzicht in de vraag welke gebruiker wijzigingen heeft aangebracht in een dienst, en wanneer dat heeft plaatsgevonden. Deze functionaliteit geeft inzicht in hoe het plannen binnen de organisatie verloopt, zodat fouten sneller opgespoord kunnen worden en processen verbeterd kunnen worden. 

Op de pagina kun je een medewerker en een periode selecteren, waarna je per dienst een overzicht krijgt van alle wijzigingen. Denk aan aanpassingen in tijd, status, afdeling of uursoort – inclusief de naam van degene die de wijziging heeft gedaan en het tijdstip. De veranderingen worden duidelijk gemarkeerd zodat je direct ziet wat er gewijzigd is.

De rapportage zal terugkijken tot drie maanden in het verleden en is ook te exporteren naar Excel. Zo heb je alle informatie overzichtelijk bij elkaar. Deze uitbreiding komt beschikbaar in PMT in het hoofdmenu onder Rapportages > Rapportage diensten historie. 

Lees meer over Rapportage dienstenhistorie op onze Helpdesk

Planning maken pagina

  • Dagweergave: Na het verslepen van een open dienst naar een ander tijdstip, versprong de dienst soms naar een verkeerd tijdstip.
  • Na het bewerken van een dienst met een openstaand vervangingsverzoek werd het vervangingsverzoek afgewezen, maar bleef er een icoon zichtbaar op de dienst dat aanduidde dat er nog steeds een vervangingsverzoek open stond voor die dienst.

Mijn rooster & Zoek rooster per medewerker pagina's

Er zijn vernieuwde versies van beide pagina’s gelanceerd. Naast een frisse en vernieuwde look & feel zijn er ook subtiele functionele verbeteringen doorgevoerd. Zo is het niet meer nodig om voor het bekijken van gegeneerde toeslagen, of het bestuderen van de opbouw van verlof-, TVT- of ATV-uren, aparte onderdelen op de pagina te openen. Al deze informatie is direct beschikbaar in een overzichtelijke weergave. Tot slot zijn de pagina’s geschikt gemaakt voor gebruik op een tablet of mobiele telefoon.

 

Heeft dit artikel jou geholpen?