Functionaliteitsupdate 11 februari 2025 – PMT versie 9.1.0

In deze functionaliteitupdate zijn er diverse wijzigingen doorgevoerd in de volgende PMT-pagina's.

Planning maken & Controle uren

Aangepaste kolomnamen in Stuurinformatie
In het stuurinformatie scherm zijn is de tekst '(huidig)' toegevoegd aan de kolomnamen 'Norm' en 'Gepland', om te duiden dat het hier om de huidige data gaat. Dit is in lijn met recente wijzigingen op de stuurinformatie pagina.

Reistijden apart getoond in beschikbaarheid
Reistijden worden vanaf nu apart weergegeven in de beschikbaarheid van een medewerker. Deze reistijden werden eerder weergegeven als onderdeel van de schooltijd, maar dit leidt tot verwarring. Reistijden tellen namelijk niet mee in de toetsing van de arbeidstijden van medewerkers volgens ATW-regelgeving.

Controle uren

Optie omzetten toeslagen van tijd naar geld (en vice versa) aangepast
De validatie voor het om kunnen zetten van toeslagen van tijd naar geld en vice versa is aangepast. Eerder was dit alleen mogelijk bij medewerker met een fulltime of parttime contract. Die beperking is komen te vervallen. Deze optie is vanaf nu beschikbaar voor iedere medewerker die TVT-opbouw aan heeft staan in zijn contract.

Algemeen

Extra optie feestdaguren berekening
Er is een nieuw optie toegevoegd voor het bereken van feestdaguren: eerst op basis van standaardrooster, daarna op basis van X-wekelijks gemiddelde. Deze instelling dient in de winkelconfiguratie te worden aangepast. Indien gewenst kan de centrale contactpersoon binnen jouw organisatie óf een supportmedewerker van Retail Solutions dit aanpassen.

Heeft dit artikel jou geholpen?

PMT Personeelstool helpdesk

Op deze help pagina van PMT maken we je wegwijs met onze PMT personeelstool. Binnen dit helpcenter geven we support met helpartikelen voor alle medewerkers, managers en ondernemers. Voor medewerkers is de uitleg over Mijn Rooster en Mijn Beschikbaarheid belangrijk. Ook is er uitleg te vinden over inloggen in PMT en over de PMT app.


Wil je inloggen in de PMT App?

Inloggen doe je met een gebruikersnaam en wachtwoord. Bij sommige winkels kun je inloggen via een link in de personeelsportal. Heb je de app nog nooit gebruikt? Vraag dan aan je leidinggevende om je aan te melden voor de app. Je ontvangt dan een mail met een activatielink of een QR code. In dit artikel op onze help site geven we verdere uitleg over de PMT App als je er niet uitkomt.