Introductie PMT

Welkom bij de PMT Personeelstool. Hiermee maakt jouw winkel de personeelsplanning. Om dit zo goed mogelijk te kunnen doen, moeten ze natuurlijk weten wanneer jij kunt werken. En als de werkroosters gemaakt zijn, wil je natuurlijk graag weten wanneer je moet werken. Daarom kun je in PMT jouw beschikbaarheid opgeven, verlof indienen, en de roosters van jezelf en je afdeling bekijken. Hoe je dit doet en hoe je PMT instelt, leggen wij je graag uit in een stappenplan.

Stap 1: Je account activeren en inloggen

Voordat je kunt beginnen, moet je eerst je account activeren. Je hebt daarvoor een mail ontvangen. In deze mail staat een link waarmee je jouw account kunt activeren. Je komt dan op een scherm waar je jouw wachtwoord instelt. Daarna log je in. Hoe je inlogt, kun je in dit artikel lezen. 

Stap 2: Beschikbaarheid opgeven

Om een personeelsplanning te maken, moet jouw leidinggevende natuurlijk weten wanneer je kunt werken. De meeste winkels die werken met de PMT Personeelstool, laten daarom de medewerkers hun beschikbaarheid invullen in PMT. Moet jij dat ook, dan kun je hier lezen hoe dat werkt. 

Stap 3: Verlof indienen of vervanging aanvragen

Uiteraard wil je ook weleens een vrije dag of op vakantie. Dat kun je regelen met Verlof. In Nederland is het geregeld dat iedereen die werkt verlofuren opbouwt. Met deze uren kun je vrij nemen. Hoe je verlof aanvraagt in PMT en waar je kunt zien hoeveel verlofuren je hebt, leggen we hier uit. 

Vrij nemen moet echter wel een tijdje van tevoren gedaan worden (vraag dit bij je winkel na). Is het rooster al gemaakt, maar wil je toch vrij? Dan stelt je werkgever je meestal in staat om een collega te vragen om jouw dienst over te nemen door vervanging aan te vragen. Hoe dat moet, lees je hier. Ingediende vervangingsverzoeken, en de status daarvan, vind je onder Mijn Vervangingsaanvragen

Stap 4: Het werkrooster bekijken

Je hebt aangegeven wanneer je kunt werken en wanneer je vrij wilt hebben. Nu kan je leidinggevende je in gaan plannen in het werkrooster. Wanneer je ingepland bent, kan je zien in Mijn Rooster. Lees hier meer over Mijn Rooster
Wil je weten met welke collega's je nog meer werkt? Dat kan je bij Afdeling Roosters bekijken. Lees hier meer over Afdeling Roosters.

Wat is voor jou nog meer belangrijk?

Mijn gegevens
Als je jouw persoonlijke en contactgegevens in wilt zien of wijzigen, dan doe je dat onder Mijn gegevens. In dit artikel vind je meer uitleg over deze pagina.

Nieuwsberichten
Jouw winkel stuurt nieuwsberichten uit naar iedereen die er werkt. Deze nieuwsberichten kun je vinden onder Communicatie. Lees er hier meer over.

Mijn beoordelingen
Sommige winkels werken met beoordelingen. Je leidinggevende beoordeelt dan hoe goed je jouw werk doet. Dit kun je vinden onder Mijn beoordelingen. In dit artikel geven we daar meer uitleg over. 

Heeft dit artikel jou geholpen?

PMT Personeelstool helpdesk

Op deze help pagina van PMT maken we je wegwijs met onze PMT personeelstool. Binnen dit helpcenter geven we support met helpartikelen voor alle medewerkers, managers en ondernemers. Voor medewerkers is de uitleg over Mijn Rooster en Mijn Beschikbaarheid belangrijk. Ook is er uitleg te vinden over inloggen in PMT en over de PMT app.


Wil je inloggen in de PMT App?

Inloggen doe je met een gebruikersnaam en wachtwoord. Bij sommige winkels kun je inloggen via een link in de personeelsportal. Heb je de app nog nooit gebruikt? Vraag dan aan je leidinggevende om je aan te melden voor de app. Je ontvangt dan een mail met een activatielink of een QR code. In dit artikel op onze help site geven we verdere uitleg over de PMT App als je er niet uitkomt.