Inloggen in PMT lukt niet, hoe kan dit opgelost worden?

Het niet kunnen inloggen, kan meerdere oorzaken hebben. De meest voorkomende foutmeldingen zijn:

  • Algemene fout
  • Gebruikersnaam en/of wachtwoord is onjuist

Om dit op te lossen, kun je de volgende stappen doorlopen:

1. Wis de geschiedenis van je browser (browsegeschiedenis) en/of cachegeheugen
De browsegeschiedenis houdt bezochte websites bij en het cachegeheugen slaat tijdelijke bestanden op om de gebruikservaring te verbeteren en websites sneller te laden. Dit kan er echter ook voor zorgen dat verouderde bestanden staan opgeslagen, waardoor het inloggen niet goed gaat. 
Deze bestanden kun je dan verwijderen door de browsegeschiedenis te wissen. Dit doe je door rechtsboven in het scherm van je browser op de 3 puntjes te klikken en dan naar Geschiedenis te gaan, of door op Control+H te klikken. In dit menu zie je bij Google Chrome aan de rechterkant van het scherm Browsegeschiedenis verwijderen staan en in Microsoft Edge zie je een prullenbak. Klik hierop en verwijder de browsegeschiedenis.
Probeer nu opnieuw in te loggen. Lukt dit nog steeds niet, ga dan naar Stap 2.

2. Start je Computer opnieuw op
Soms moet je de computer opnieuw opstarten om bepaalde opgeslagen instellingen ongedaan te maken. Probeer nu opnieuw in te loggen. Werkt dit niet, ga dan naar Stap 3.

3. Neem contact op met je leidinggevende of systeembeheerder
Nadat je contact opgenomen hebt met je systeembeheerder, zal deze verder op zoek gaan naar een oplossing.

 

 

 

Heeft dit artikel jou geholpen?

PMT Personeelstool helpdesk

Op deze help pagina van PMT maken we je wegwijs met onze PMT personeelstool. Binnen dit helpcenter geven we support met helpartikelen voor alle medewerkers, managers en ondernemers. Voor medewerkers is de uitleg over Mijn Rooster en Mijn Beschikbaarheid belangrijk. Ook is er uitleg te vinden over inloggen in PMT en over de PMT app.


Wil je inloggen in de PMT App?

Inloggen doe je met een gebruikersnaam en wachtwoord. Bij sommige winkels kun je inloggen via een link in de personeelsportal. Heb je de app nog nooit gebruikt? Vraag dan aan je leidinggevende om je aan te melden voor de app. Je ontvangt dan een mail met een activatielink of een QR code. In dit artikel op onze help site geven we verdere uitleg over de PMT App als je er niet uitkomt.