Inloggen in PMT lukt niet, hoe kan dit opgelost worden?
Het niet kunnen inloggen, kan meerdere oorzaken hebben. De meest voorkomende foutmeldingen zijn:
- Algemene fout
- Gebruikersnaam en/of wachtwoord is onjuist
Om dit op te lossen, kun je de volgende stappen doorlopen:
1. Wis de geschiedenis van je browser (browsegeschiedenis) en/of cachegeheugen
De browsegeschiedenis houdt bezochte websites bij en het cachegeheugen slaat tijdelijke bestanden op om de gebruikservaring te verbeteren en websites sneller te laden. Dit kan er echter ook voor zorgen dat verouderde bestanden staan opgeslagen, waardoor het inloggen niet goed gaat.
Deze bestanden kun je dan verwijderen door de browsegeschiedenis te wissen. Dit doe je door rechtsboven in het scherm van je browser op de 3 puntjes te klikken en dan naar Geschiedenis te gaan, of door op Control+H te klikken. In dit menu zie je bij Google Chrome aan de rechterkant van het scherm Browsegeschiedenis verwijderen staan en in Microsoft Edge zie je een prullenbak. Klik hierop en verwijder de browsegeschiedenis.
Probeer nu opnieuw in te loggen. Lukt dit nog steeds niet, ga dan naar Stap 2.
2. Start je Computer opnieuw op
Soms moet je de computer opnieuw opstarten om bepaalde opgeslagen instellingen ongedaan te maken. Probeer nu opnieuw in te loggen. Werkt dit niet, ga dan naar Stap 3.
3. Neem contact op met je leidinggevende of systeembeheerder
Nadat je contact opgenomen hebt met je systeembeheerder, zal deze verder op zoek gaan naar een oplossing.