Medewerkers inlenen (als uitzendkracht)

1.  Inleners aanmaken als uitzendkracht

Om uren te kunnen boeken, zullen er eerst medewerkers aangemaakt dienen te worden als uitzendkracht in het filiaal waar de medewerkers worden ingeleend.

  • Ga naar Medewerkers -> Medewerkerbeheer.
  • Klik op Nieuwe medewerker.
  • Voer de gegevens van de inlener in.
  • Hanteer als type contract Uitzendkracht.
  • Je kunt inleners bij naam invoeren, maar je kunt ook een aantal ‘algemene’ inleners aanmaken. Hierbij kun je inleners aanmaken met verschillende tarieven.
  • Gebruik voor personeelsnummer een herkenbaar nummer, bijvoorbeeld inleen1, inleen2, etc.
  • Indien PMT gekoppeld is aan een HRM oplossing, kun je de inleners ook aanmaken (en dus ook beheren) in de bron. Let er op dat je de medewerkers daar ook aanmaakt als ‘uitzendkracht’.

2. Productieve uren registeren inleners

Na het aanmaken van de medewerkers kunt u de inleners inplannen en worden de loonkosten berekend op basis van het ingevoerde KPU.

3. Gewerkte uren uitleners boeken op ‘niet productief, wel betaald’.

De uren die de uitleners maken op een ander filiaal, zullen wel op het oorspronkelijke filiaal moeten worden geboekt zodat de medewerker de uren krijgen uitbetaald.

Om deze uren niet in productiviteit en loonkosten van het uitlenende filiaal te tonen, dienen deze geboekt te worden op een afwijkende manier. Dit kan op twee manieren:

Via Planning Maken (op voorhand)

  • Boek de uren in het rooster voor de medewerker in de betreffende week
  • Boek via Verlof / afwezig de dag/dagen dat de medewerker is uitgeleend op ‘Niet productief/wel betaald’
  • De productieve uren uit het rooster worden weggehaald en onderwater weggeschreven op ‘NPWB’, deze kan u eventueel bij het afsluiten van de week nog aanpassen in de controle tijdregistratie.

Via Controle tijdregistratie (achteraf)

  • Via deze optie hoeft u niets te doen in het rooster, u boekt bij het afsluiten van de week via controle tijdregistratie de uitgeleende uren op ‘NPWB’.

Heeft dit artikel jou geholpen?

PMT Personeelstool helpdesk

Op deze help pagina van PMT maken we je wegwijs met onze PMT personeelstool. Binnen dit helpcenter geven we support met helpartikelen voor alle medewerkers, managers en ondernemers. Voor medewerkers is de uitleg over Mijn Rooster en Mijn Beschikbaarheid belangrijk. Ook is er uitleg te vinden over inloggen in PMT en over de PMT app.


Wil je inloggen in de PMT App?

Inloggen doe je met een gebruikersnaam en wachtwoord. Bij sommige winkels kun je inloggen via een link in de personeelsportal. Heb je de app nog nooit gebruikt? Vraag dan aan je leidinggevende om je aan te melden voor de app. Je ontvangt dan een mail met een activatielink of een QR code. In dit artikel op onze help site geven we verdere uitleg over de PMT App als je er niet uitkomt.