PMT werkt niet zoals het zou moeten, wat nu?
Soms komt het voor dat PMT niet werkt zoals het zou moeten. Zo kunnen bijvoorbeeld reeds verwijderde of gewijzigde diensten weer terug komen. Vaak heeft dit te maken met de duur van je sessie of de geschiedenis in je internetprogramma (browser).
Mocht je problemen hebben met inloggen, lees dan dit artikel.
Oplossingen
- Log uit en weer opnieuw in
- Wis je browsegeschiedenis en / of cachegeheugen
- Start de computer opnieuw op
Niks werkt?
Neem contact op met Retail Solutions via ons klantportaal, of via je contactpersoon. Het maakt het voor ons gemakkelijker om de oorzaak te achterhalen als je een video meestuurt van wat er gebeurt op je scherm. Dit kun je bijvoorbeeld met je smartphone doen.
Uitleg
1. Log uit en in: automatisch uitloggen
In PMT is een beveiliging ingebouwd dat je na 30 minuten automatisch uitlogt. Je bent na dertig minuten dus niet meer verbonden met het systeem, maar de pagina blijft wel openstaan op je scherm. Je wijzigingen komen dan dus niet meer bij ons door. Als je opnieuw inlogt, ben je weer verbonden met ons systeem en worden de wijzigingen opgeslagen.
2. Wis je browsegeschiedenis en / of cachegeheugen
Van iedere website die je bezoekt, wordt er informatie opgeslagen op je computer, tablet of telefoon. Dit heeft als voordeel dat als de internetverbinding even wegvalt, je daar niks van merkt en gewoon door kunt werken. Het nadeel is dat wijzigingen soms niet goed doorkomen. Als de door jou ingevoerde wijzigingen niet opgeslagen worden, kan dat dus komen door deze browsegeschiedenis. Je kunt deze geschiedenis oproepen via de menublak van je browser of via Control+H. Hier zie je bij vrijwel elke browser ook een knop om de geschiedenis te verwijderen, soms in de vorm van een prullenbak.
3. Start de computer opnieuw op
Dit is de laatste optie. Veel informatie uit je internetbrowser wordt dan verwijderd, waardoor PMT weer werkt.