Overzicht verlofaanvragen

 

Het overzicht van alle verlofaanvragen vind je terug op de pagina 'Verlof/afwezig'. Welke medewerkers je ziet, hangt af van jouw rol in PMT. Als je als Bedrijfsleider ingelogd bent, dan zie je standaard alle medewerkers en alle verlofaanvragen. De afdelingsmanager ziet de medewerkers en de verlofaanvragen van de afdelingen waar hij/zij verantwoordelijk voor is. De aanvragen die je ziet zijn dus van de medewerkers die je mag plannen.

Weergave

De verlofaanvragen zijn op twee manieren zichtbaar: in lijstweergave of tijdlijn weergave. Je kan wisselen van weergave door op één van de icoontjes rechtsboven in het scherm te klikken: 

De standaardweergave is de lijstweergave en deze ziet er zo uit:

Door op de kolomnaam (zoals bijvoorbeeld Datum registratie) te klikken kun je de lijst aflopend of oplopend sorteren. Standaard is de pagina zo gesorteerd dat de meest recent geregistreerde aanvragen met status 'In behandeling' bovenaan staan. Zo zie je in het scherm direct de aanvragen staan welke je dient te beoordelen.

Ook kun je de lijst met aanvragen sorteren middels het gebruik van de verschillende sorteeropties.

Middels de filters linksboven in het scherm kun je de lijst met aanvragen filteren op Status en Afdelingen. 

De tijdlijn weergave laat de goedgekeurde, lopende en afgewezen aanvragen zien in een schema van meerdere weken. Naast de naam van de medewerker zie je een kolom met contracttype en het aantal contracturen. In het geval van een min-max contract wordt het minimale aantal contracturen getoond.

Verlofaanvragen exporteren 

Het is mogelijk om een Excel-export te maken van de verlofaanvragen. Wanneer je een export van de verlofaanvragen maakt in tijdlijn weergave selecteer je zelf voor welke periode je wilt dat PMT een export maakt. 

Heeft dit artikel jou geholpen?

PMT Personeelstool helpdesk

Op deze help pagina van PMT maken we je wegwijs met onze PMT personeelstool. Binnen dit helpcenter geven we support met helpartikelen voor alle medewerkers, managers en ondernemers. Voor medewerkers is de uitleg over Mijn Rooster en Mijn Beschikbaarheid belangrijk. Ook is er uitleg te vinden over inloggen in PMT en over de PMT app.


Wil je inloggen in de PMT App?

Inloggen doe je met een gebruikersnaam en wachtwoord. Bij sommige winkels kun je inloggen via een link in de personeelsportal. Heb je de app nog nooit gebruikt? Vraag dan aan je leidinggevende om je aan te melden voor de app. Je ontvangt dan een mail met een activatielink of een QR code. In dit artikel op onze help site geven we verdere uitleg over de PMT App als je er niet uitkomt.