Toevoegen, wijzigen & uit dienst melden medewerker (zonder externe koppeling)

Nieuwe medewerkers toevoegen, je huidige medewerkers wijzigen of een medewerker met einde contract uit de lijst verwijderen. Belangrijke werkzaamheden voor jou als personeelsbeheerder in PMT. Hoe dit op de nieuwe medewerkerbeheerpagina werkt, leggen we graag voor je uit. 

Let op: Het verschilt sterk per organisatie en gebruiker welke medewerkersgegevens te lezen en te bewerken zijn. 

Nieuwe medewerker toevoegen 

Om een nieuwe medewerker toe te voegen, klik je rechtsboven op de pagina op Nieuwe gebruiker toevoegen.Afbeelding met tekst, lijn, Lettertype, schermopname

Automatisch gegenereerde beschrijving 

Medewerker wijzigen 

Om medewerker gegevens te wijzigen, klik je aan de rechterkant in de balk van de desbetreffende medewerker op het potlood. 

Koppeling HR-systeem

Heeft jouw winkel een medewerker koppeling? Dan worden medewerkers vanuit het HR-systeem gesynchroniseerd met PMT. Of je dan nog in PMT medewerkers kunt aanmaken en/of wijzigen is afhankelijk van de rechten die je vanuit jouw organisatie gekregen hebt. Een uitleg over het inladen van medewerkers vanuit een extern HR-systeem vind in dit artikel.

Medewerker uit dienst melden

Bij het beëindigen van een dienstverband of een ontslag moet een medewerker uit dienst gemeld worden. Om een medewerker uit dienst te melden hoef je enkel de datum uit dienst in te vullen. Dit doe je onder het tabblad Contract.

Hier vul je de Contract Einddatum in. Door het invullen van dit veld, is de medewerker na deze datum niet meer actief in PMT. Wanneer de medewerker inlogt in PMT kan hij enkel nog de loonstrook ophalen. De medewerker zal geen nieuwsberichten meer ontvangen en is ook niet meer zichtbaar in het rooster. Als je deze medewerker terug wilt vinden, dan vind je deze onder Inactieve medewerkers.

Afbeelding met tekst, schermopname, lijn, Lettertype

Automatisch gegenereerde beschrijving 

 

Let op: alle gegevens (roosters, verlof etc.) na de ingevoerde data zullen worden verwijderd.  

Tip: voer je een medewerker dubbel op dan kun je de foutieve medewerker verwijderen door een uit dienst datum in te geven. 

Downloaden medewerkergegevens 

Wil je de gegevens van je medewerkers downloaden vanuit PMT? Dit kan.  

Om medewerker gegevens te downloaden ga je als volgt te werk: 

Ga in PMT naar Medewerkers -> Medewerkerbeheer 

1. Klik op Downloaden. 

Afbeelding met tekst, Lettertype, schermopname, lijn

Automatisch gegenereerde beschrijving 

2. Kies het bestandsformaat waarin je wilt downloaden. Als je het in Excel wilt, klik dan op .xls 

 

3. Kies of en welke contractinfo je wilt zien in het bestand:  

Geen: Alle medewerkers in PMT worden geëxporteerd, zonder contractinformatie. 

Huidig: Alleen de medewerkers in PMT die in dienst zijn worden geëxporteerd, met contractinformatie. 

Laatste: Alle medewerkers in PMT worden geëxporteerd, met de contractinformatie van het laatste contract. 

Alle: Alle medewerkers in PMT worden geëxporteerd, met alle contractregels. 

4. Klik rechtsonder in de pop-up op Downloaden 

Heeft dit artikel jou geholpen?

PMT Personeelstool helpdesk

Op deze help pagina van PMT maken we je wegwijs met onze PMT personeelstool. Binnen dit helpcenter geven we support met helpartikelen voor alle medewerkers, managers en ondernemers. Voor medewerkers is de uitleg over Mijn Rooster en Mijn Beschikbaarheid belangrijk. Ook is er uitleg te vinden over inloggen in PMT en over de PMT app.


Wil je inloggen in de PMT App?

Inloggen doe je met een gebruikersnaam en wachtwoord. Bij sommige winkels kun je inloggen via een link in de personeelsportal. Heb je de app nog nooit gebruikt? Vraag dan aan je leidinggevende om je aan te melden voor de app. Je ontvangt dan een mail met een activatielink of een QR code. In dit artikel op onze help site geven we verdere uitleg over de PMT App als je er niet uitkomt.