Op de pagina 'Sollicitanten' vind je een overzicht van alle sollicitaties.
Let op: Als je filters aan hebt staan, zie je mogelijk niet alle sollicitanten in het overzicht. Ook bijvoorbeeld een spatie in het zoekveld 'Naam' kan ertoe leiden dat er geen resultaten worden getoond.
Zodra je een van de sollicitanten selecteert, krijg je de details van de sollicitant te zien. Om een vervolgactie te doen, selecteer je een actie, pas eventueel gegevens aan en klik op Uitvoeren. De sollicitant wordt dan per mail op de hoogte gebracht. Je kan de volgende acties uitvoeren:
Opmerkingen
Zodra je een actie uitvoert (in de wachtrij plaats, uitnodigen, terugsturen of afwijzen), wordt dit opgeslagen onder 'Opmerkingen' zodat je kunt terugkijken wat er al is gecommuniceerd. Dit tekstblok kan je nog verder aanvullen met korte gespreksverslagen of notities die u over de sollicitant. Vergeet hierbij niet op de knop Opslaan te drukken.
De volgende redenen kunnen ertoe leiden dat een sollicitant niet doorkomt in PMT:
Sollicitanten aannemen naar PMT
Als je geen medewerker-koppeling hebt, kun je de sollicitant aannemen. De gegevens komen dan direct in PMT te staan.
Sollicitant aannemen via Profit Retail
Indien u gebruik maakt van Profit Retail is het mogelijk om sollicitanten direct via Profit Retail aan te nemen. Klik hiervoor bij de betreffende sollicitant op Aannemen via Profit Retail. Vul het aanneem formulier aan met de benodigde gegevens en klik op aannemen. De gegevens worden dan direct naar Profit Retail gestuurd. De nieuwe medewerker wordt middels synchronisatie ook direct in PMT aangemaakt.
Sollicitant aannemen via Nmbrs
Indien u gebruik maakt van Nmbrs, is het mogelijk om sollicitanten direct via Nmbrs aan te nemen. Klik hiervoor bij de betreffende sollicitant op Aannemen via Nmbrs. Vul het aanneem formulier aan met de benodigde gegevens en klik op aannemen. De gegevens worden dan direct naar Nmbrs gestuurd. De nieuwe medewerker wordt middels synchronisatie ook direct in PMT aangemaakt.
Let op: Maakt u gebruik van Profit Retail of Nmbrs, maar staat deze knop niet op uw sollicitantenpagina? Neem dan contact op met onze supportafdeling. Zij zullen de mogelijkheden met uw bespreken.
Sollicitanten verwijderen
Een aangenomen sollicitant wordt automatisch uit het overzicht gehaald. Als je een sollicitant afwijst, wordt deze na 4 weken ook uit het overzicht verwijderd. Alle sollicitaties met de status 'Lopende' en 'In wachtrij' blijven zichtbaar in het overzicht. Je kan deze sollicitaties helemaal verwijderen door op de knop Verwijderen te drukken.
Op deze help pagina van PMT maken we je wegwijs met onze PMT personeelstool. Binnen dit helpcenter geven we support met helpartikelen voor alle medewerkers, managers en ondernemers. Voor medewerkers is de uitleg over Mijn Rooster en Mijn Beschikbaarheid belangrijk. Ook is er uitleg te vinden over inloggen in PMT en over de PMT app.
Wil je inloggen in de PMT App?
Inloggen doe je met een gebruikersnaam en wachtwoord. Bij sommige winkels kun je inloggen via een link in de personeelsportal. Heb je de app nog nooit gebruikt? Vraag dan aan je leidinggevende om je aan te melden voor de app. Je ontvangt dan een mail met een activatielink of een QR code. In dit artikel op onze help site geven we verdere uitleg over de PMT App als je er niet uitkomt.