Sollicitaties via PMT

Het is mogelijk om sollicitaties via PMT te laten verlopen. Als deze functie voor jouw winkel geactiveerd is, kan een sollicitant via de homepage gegevens achterlaten. Het is ook mogelijk om via een andere site te verwijzen naar de url waar gegevens ingevuld kunnen worden.

Hieronder laten we zien hoe dit eruit ziet voor een sollicitant:

Invullen gegevens
De medewerker vult zijn/haar gegevens in op de site door te klikken op de knop Solliciteren op de homepage. Dit ziet er als volgt uit: 

Verstuur mijn sollicitatie & activeren sollicitatie

Zodra er wordt geklikt op verstuur mijn sollicitatie wordt er een mail gestuurd naar de sollicitant met een activatielink. Binnen 48 uur moet de sollicitant hierop klikken, anders wordt de sollicitatie verwijderd. Dit om misbruik van gegevens te voorkomen. Er wordt een mail naar het adres van de winkel gestuurd dat een nieuwe sollicitant zich heeft aangemeld. In het onderwerp van de mail wordt de naam van de sollicitant vermeld.
Van langdurig openstaande sollicitaties wordt een herinneringsmail gestuurd.

Let op! In verband met de Wet bescherming persoonsgegevens mogen gegevens zoals het bsn-nummer en rekeningnummer van sollicitanten niet worden gevraagd. Deze velden zijn dan ook niet zichtbaar tijdens de sollicitatieprocedure. Indien een sollicitant wordt aangenomen, kunnen deze gegevens eenvoudig worden toegevoegd door de afdelingsmanager of de medewerker zelf. Daarnaast is voor medewerkers van 16 jaar of jonger, het verplicht dat ouders/voogd toestemming geven voor versturen van de sollicitatie. Hiervoor is een vinkveld toegevoegd welke zichtbaar wordt op basis van de ingevulde geboortedatum.

Vervolg

Nadat iemand heeft gesolliciteerd via PMT en deze sollicitatie heeft geactiveerd, wordt deze zichtbaar in een lijst met sollicitanten. Als manager kun je de sollicitaties verder via PMT voeren. In dit artikel beschrijven we hoe je sollicitaties kan beheren. 

Voordelen sollicitantenmodule

  • Een professionele uitstraling
  • Geen ontbrekende gegevens
  • Geen kwijtgeraakte sollicitaties
  • Tijdbesparing
  • Iedere sollicitant ontvangt netjes een reactie
  • Digitaal overzicht van sollicitanten met handige filters.
  • Het is mogelijk om winkelspecifieke informatie toe te voegen aan het sollicitatie formulier. Bijvoorbeeld het toevoegen van de tekst: "Een integriteitscontrole via het waarschuwingsregister van de stichting Fraude Aanpak Detailhandel is onderdeel van de sollicitatieprocedure” om je als winkel in te kunnen schrijven bij 'Waarschuwingsregister Detailhandel".

PMT Personeelstool helpdesk

Op deze help pagina van PMT maken we je wegwijs met onze PMT personeelstool. Binnen dit helpcenter geven we support met helpartikelen voor alle medewerkers, managers en ondernemers. Voor medewerkers is de uitleg over Mijn Rooster en Mijn Beschikbaarheid belangrijk. Ook is er uitleg te vinden over inloggen in PMT en over de PMT app.


Wil je inloggen in de PMT App?

Inloggen doe je met een gebruikersnaam en wachtwoord. Bij sommige winkels kun je inloggen via een link in de personeelsportal. Heb je de app nog nooit gebruikt? Vraag dan aan je leidinggevende om je aan te melden voor de app. Je ontvangt dan een mail met een activatielink of een QR code. In dit artikel op onze help site geven we verdere uitleg over de PMT App als je er niet uitkomt.