Contractprofielen nieuwe medewerkerbeheer

Contract Profielen 

In PMT is het mogelijk om contractgegevens te baseren op Contract Profielen. Hierbij wordt vooraf bepaald welke mogelijke contracten er zijn en welke contracteigenschappen daarbij horen. 

Het instellen van contractprofielen is oorspronkelijk bedoeld voor winkels en organisaties die een koppeling hebben met een HR-pakket zoals AFAS. Het is echter ook mogelijk als er geen koppeling is met een HR-pakket.  

Met contractprofielen kan je binnen een organisatie alle contracten uniform maken. Je hoeft niet meer in PMT alle contracteigenschappen los in te vullen, maar kiest simpelweg een profiel in je HR-pakket. Na de medewerkersynchronisatie worden de contractgegevens in PMT automatisch ingesteld op basis van het profiel. De eigenschappen die bij het profiel horen worden in PMT grijs weergegeven omdat je deze niet kan bewerken.  

Contractprofiel wijzigen 

Als je een contractprofiel aanpast, dan worden de gewijzigde contractgegevens alleen doorgevoerd op niet-gesloten weken. De contracten die gebruik maken van het gewijzigde contractprofiel worden met terugwerkende kracht aangepast; er worden geen nieuwe contracten aangemaakt. Bij het toevoegen van een nieuw contract bij een medewerker wordt standaard het contractprofiel van het voorafgaande contact overgenomen. 

Contractprofielen zonder HR-koppeling 

Als je geen medewerkerkoppeling hebt, zouden eventueel ook contractprofielen ingesteld kunnen worden. In dat geval kun je in PMT het profiel aan een medewerker toekennen.  

In PMT ziet dat er zo uit: 

Afbeelding met tekst, schermopname, nummer, Lettertype

Automatisch gegenereerde beschrijving 

Uiteraard moet ook in dit geval op de achtergrond in PMT een inrichting gedaan worden om de verschillende profielen in te stellen.  

Als je interesse hebt in contractprofielen verzoeken we je om een melding aan te maken in ons klantportaal

Heeft dit artikel jou geholpen?

PMT Personeelstool helpdesk

Op deze help pagina van PMT maken we je wegwijs met onze PMT personeelstool. Binnen dit helpcenter geven we support met helpartikelen voor alle medewerkers, managers en ondernemers. Voor medewerkers is de uitleg over Mijn Rooster en Mijn Beschikbaarheid belangrijk. Ook is er uitleg te vinden over inloggen in PMT en over de PMT app.


Wil je inloggen in de PMT App?

Inloggen doe je met een gebruikersnaam en wachtwoord. Bij sommige winkels kun je inloggen via een link in de personeelsportal. Heb je de app nog nooit gebruikt? Vraag dan aan je leidinggevende om je aan te melden voor de app. Je ontvangt dan een mail met een activatielink of een QR code. In dit artikel op onze help site geven we verdere uitleg over de PMT App als je er niet uitkomt.