Functionaliteitupdate 28 augustus – PMT versie 8.6.0

Deze week zijn er nieuwe functies aan PMT toegevoegd. Hierbij zijn er verbeteringen doorgevoerd in de pagina Planning maken en de nieuwe pagina Controle Uren met veelgebruikte toeslagen. Ook is het voor alle organisaties mogelijk gemaakt om data uit PMT te halen met een BI API. Tot slot is er een bug opgelost in het verkeerd opslaan van filteropties. In deze update lees je meer over alle nieuwe functionaliteiten.

Controle uren – let op: deze pagina is nog niet bij alle klanten in gebruik

Aparte kolom voor veelgebruikte toeslagen
Toeslagen van het type MV (maaltijdvergoeding), TD (reisdagen) en KT (koudetoeslag) worden bij sommige klanten met grote regelmaat geboekt. Als gevolg hiervan komen ze in één week ook meermaals bij medewerkers voor. Om de rijen op de pagina niet te groot te laten worden hebben we deze toeslagen verplaatst naar een aparte kolom. Daarnaast tonen we van dit type toeslagen, in de rijweergave, alleen het totaal geboekte aantallen. Wanneer je met de muis op het totaal gaat staan kan je wel zien hoeveel toeslagen er per dag zijn geboekt. Uiteraard kan je dit ook zien wanneer je de rij openklapt.

Alle rijen in één keer openen en sluiten
De mogelijkheid is toegevoegd om alle rijen op de pagina in één keer te openen en te sluiten.

Verslepen diensten
De mogelijkheid is toegevoegd om diensten horizontaal te verslepen naar een andere dag, voor dezelfde medewerker.

Planning maken & Controle uren

De mogelijkheid is toegevoegd om de pagina te filteren op medewerkers die een CAO-overtreding hebben welke resulteert van dienst(en) die gepland staan op een dag in het verleden.

Informatie-uitwisseling via BI API

Met een BI API kan data uit PMT opgehaald worden, zoals medewerkergegevens of informatie over geplande diensten. Dit is nu ook beschikbaar voor individuele winkels en zelfstandige ondernemers. Mocht je hierin geïnteresseerd zijn, dan kun je bij Retail Solutions informeren naar de mogelijkheden. 

Onderhoudsupdates

Naast het toevoegen van nieuwe functionaliteiten, zijn er ook een aantal onderhoudsupdates uitgevoerd.

Opslaan filteropties
Verschillende pagina's in PMT beschikken over een filteroptie. Het kwam soms voor dat PMT aangaf dat er filteropties waren toegepast, die de gebruiker niet kon zien, en dus ook niet kon uitzetten. De desbetreffende pagina werd echter wél gefilterd op de toegepaste filteropties. Dit probleem trad op doordat ingelogde gebruikers van de ene op de andere week geen toegang meer kunnen hebben tot bepaalde data in PMT, zoals afdelingen. Het probleem is opgelost.

PMT Personeelstool helpdesk

Op deze help pagina van PMT maken we je wegwijs met onze PMT personeelstool. Binnen dit helpcenter geven we support met helpartikelen voor alle medewerkers, managers en ondernemers. Voor medewerkers is de uitleg over Mijn Rooster en Mijn Beschikbaarheid belangrijk. Ook is er uitleg te vinden over inloggen in PMT en over de PMT app.


Wil je inloggen in de PMT App?

Inloggen doe je met een gebruikersnaam en wachtwoord. Bij sommige winkels kun je inloggen via een link in de personeelsportal. Heb je de app nog nooit gebruikt? Vraag dan aan je leidinggevende om je aan te melden voor de app. Je ontvangt dan een mail met een activatielink of een QR code. In dit artikel op onze help site geven we verdere uitleg over de PMT App als je er niet uitkomt.