Wat als mijn medewerker zijn wachtwoord kwijt is?
Iedere gebruiker van PMT kan zelf het wachtwoord wijzigen door bij het inlogscherm op Wachtwoord vergeten te klikken.
Na het invullen van je gebruikersnaam, zal PMT een link sturen naar het gekoppelde email-adres voor het opnieuw instellen van het wachtwoord.
Als u de medewerker opnieuw een mail wilt sturen met zijn of haar inloggegevens dan gaat u in PMT naar 'Medewerkers' -> 'Medewerkerbeheer' en zoekt u de desbetreffende medewerker op.
Klik dan op Meer info en er opent een nieuw venster. Scroll naar beneden in dit venster.
Onderaan vind je de knop Reset account wachtwoord.
Via deze knop ontvangt de medewerker een mail met een link waarmee het wachtwoord hersteld kan worden.
De knop Verstuur account activatie is bedoeld om een de inloggegevens voor een nieuwe medewerker opnieuw te versturen. Hiermee kan de gebruiken een gebruikersnaam en wachtwoord kiezen en wordt langs een aantal plekken in PMT geleid.
Het is eventueel ook mogelijk om een standaard wachtwoord aan de medewerker te communiceren. Hiervoor klikt u bij de betreffende medewerker op de actie Wijzig. Vervolgens vult u een nieuw (tijdelijk) wachtwoord in en communiceert dit naar de medewerker.
Bedenk wel dat dit een minder veilige manier is omdat je het tijdelijke wachtwoord los met de medeweker moet communiceren. Het gebruik van een online wachtwoordgenerator is in dit geval aan te bevelen.