PMT heeft gebruikers die in de winkel verschillende verantwoordelijkheden hebben. Om ervoor te zorgen dat PMT aansluit bij functie van de gebruiker, onderscheiden we verschillende rollen. Een rol in PMT is dus een verzameling van rechten voor de gebruiker. De rol bepaald welke functies en pagina's de gebruiker heeft in PMT. Schematisch zien de verschillende de rollen van hoog naar laag er zo uit:
Het beheren van rollen moet altijd in PMT gedaan worden en is de verantwoordelijkheid van de bedrijfsleider.
Let op: De naam van de rol kan anders zijn, omdat dit afhankelijk is van de winkelformule. Op deze pagina gebruiken we zoveel mogelijk algemene termen.
De bedrijfsleider heeft in principe de hoogste functie binnen de winkel en dus maximale rechten.
Rechten
Een afdelingsmanager heeft vrijwel alle rechten voor zijn/haar afdeling(en). Zij kunnen alleen een planning maken voor hun eigen afdeling(en). Zij kunnen alleen medewerkers met een lagere rol inplannen. Ook zien ze alleen het uurloon van medewerkers met een lagere rol.
Let op: Afdelingsmanagers kunnen onderling elkaars uren niet roosteren of aanpassen. Daarnaast zien ze elkaars kpu niet.
Rechten
Bij sommige winkelformules bestaat er de rol Assistent afdelingsmanager. Zij hebben dezelfde rechten als de afdelingsmanagers, met een uitzondering van het volgende:
Medewerkers hebben een beperkte toegang tot de gegevens in PMT. Ze kunnen alleen hun eigen gegevens inzien en hebben een beperkte toegang tot de roosters.
Rechten
Wanneer een eigenaar meerdere winkels heeft kunnen deze winkels worden samengevoegd in een winkelgroep. Het is dan mogelijk een aantal medewerkers de rol organisatie te geven. Deze medewerkers zijn niet gebonden aan één winkel maar aan de winkelgroep. Op deze manier kunnen zij makkelijk switchen van winkel. De rechten van een organisatierol zijn gelijk aan die van een bedrijfsleider.
* = indien deze functie aan staat of afhankelijk van de winkelformule
Op deze help pagina van PMT maken we je wegwijs met onze PMT personeelstool. Binnen dit helpcenter geven we support met helpartikelen voor alle medewerkers, managers en ondernemers. Voor medewerkers is de uitleg over Mijn Rooster en Mijn Beschikbaarheid belangrijk. Ook is er uitleg te vinden over inloggen in PMT en over de PMT app.
Wil je inloggen in de PMT App?
Inloggen doe je met een gebruikersnaam en wachtwoord. Bij sommige winkels kun je inloggen via een link in de personeelsportal. Heb je de app nog nooit gebruikt? Vraag dan aan je leidinggevende om je aan te melden voor de app. Je ontvangt dan een mail met een activatielink of een QR code. In dit artikel op onze help site geven we verdere uitleg over de PMT App als je er niet uitkomt.