Nmbrs koppeling op kostenplaats niveau

Standaard wordt de koppeling tussen PMT & Nmbrs ingericht op werkgever niveau. Dit betekent dat een werkgever uit Nmbrs aan een winkel in PMT staat gekoppeld. In de koppeling ziet dit er als volgt uit: 

Sommige klanten kennen in Nmbrs een inrichting waarbij de winkel(s) die in PMT staan ingericht, in Nmbrs als kostenplaats bestaan. Voor deze klanten wordt er gekoppeld op kostenplaats niveau. In de koppeling ziet dit er als volgt uit: 

Medewerker synchronisatie 

In een Nmbrs koppeling op medewerker niveau worden de medewerkers dus op basis van de kostenplaats waarop zij in Nmbrs staan, gekoppeld aan de juiste winkel in PMT. Het is niet mogelijk om een medewerker in Nmbrs op twee kostenplaatsen te zetten, om de medewerker zo in PMT ook op twee winkels te plaatsen. Let er dus goed op dat de medewerker in zijn volledigheid op één kostenplaats staat opgevoerd. Dit geldt ook voor bijvoorbeeld de contractgegevens. 

Staat een medewerker in Nmbrs toch aan twee kostenplaatsen gekoppeld? Dan zal de medewerker in PMT worden aangemaakt op de PMT winkel die staat gekoppeld aan de kostenplaats waarop de medewerker in Nmbrs het hoogste percentage heeft.  

Overplaatsingen

Voor klanten die een Nmbrs koppeling op kostenplaatsniveau hebben, ondersteunt PMT in de koppeling ook overplaatsingen. Om te bepalen op welke PMT winkel de medewerker ingelezen dient te worden, wordt per periode gekeken aan welke kostenplaats de medewerker staat gekoppeld in PMT.  Zo kan de medewerker over verschillende perioden aan verschillende winkels worden gekoppeld. 

Let er wel op dat het noodzakelijk is om in PMT een uit dienst datum op te voeren op de oude winkel. Omdat de medewerker in Nmbrs niet uit dienst gaat, maar enkel wordt overgeplaatst naar een andere kostenplaats, wordt er in de koppeling aan PMT geen uit dienst datum doorgegeven. De uit dienst datum voer je in PMT een periode na de overplaatsing op. De koppeling haalt de gegevens uit Nmbrs namelijk tot een periode in het verleden op. Voer je de uit dienst datum eerder in PMT op, dan zal deze door de koppeling worden verwijderd. Dit komt doordat de medewerker in de voorgaande periode, die nog uit Nmbrs wordt opgehaald, in Nmbrs nog actief staat op de oude kostenplaats. 

Tip! Wanneer een medewerker uit dienst gaat voer je de uit dienst datum niet langer dan een periode na uit dienst treden op in Nmbrs. Zo weet je zeker dat de uit dienst melding doorkomt vanuit de koppeling. 

PMT Personeelstool helpdesk

Op deze help pagina van PMT maken we je wegwijs met onze PMT personeelstool. Binnen dit helpcenter geven we support met helpartikelen voor alle medewerkers, managers en ondernemers. Voor medewerkers is de uitleg over Mijn Rooster en Mijn Beschikbaarheid belangrijk. Ook is er uitleg te vinden over inloggen in PMT en over de PMT app.


Wil je inloggen in de PMT App?

Inloggen doe je met een gebruikersnaam en wachtwoord. Bij sommige winkels kun je inloggen via een link in de personeelsportal. Heb je de app nog nooit gebruikt? Vraag dan aan je leidinggevende om je aan te melden voor de app. Je ontvangt dan een mail met een activatielink of een QR code. In dit artikel op onze help site geven we verdere uitleg over de PMT App als je er niet uitkomt.