Inleiding
In de basis moeten de kostprijsuurlonen worden aangeleverd en ingevoerd vanuit de bron. Dit kan zijn: De accountant, het HRM pakket of het Administratiekantoor van het hoofdkantoor. In sommige gevallen begrijpen wij dat dit niet altijd het geval kan zijn en voor die uitzondering hebben we deze documentatie.
Bruto uurlonen converteren naar Kostprijsuurlonen
PMT maakt op al haar pagina’s gebruik van een berekening op basis van kostprijsuurlonen, niet op bruto uurlonen. Dit houdt in dat je, als je wel de bruto uurlonen berekend hebt maar geen kostprijsuurlonen, een berekening moet maken om deze te converteren naar kostprijsuurlonen.
Voor het converteren gebruiken wij de volgende berekening (op het moment dat een bestand moet worden ingelezen):
Deze berekening is niet al te accuraat, daarom is het verstandig om direct vanuit uw salarisverwerker een kostprijsuurloon op te vragen in plaats van een bruto uurloon.
Excel bestand maken
Om de kostprijsuurlonen van een medewerker handmatig in te lezen moet er een Excel bestand geïmporteerd worden naar PMT. Voor het gemak gaan we er in deze documentatie altijd vanuit dat er een nieuw, schoon, Excel bestand is aangemaakt.
Volg de volgende stappen om het Excel bestand volledig aan te maken en te vullen met data:
1. Maak een nieuw Excel bestand.
2. Vul de volgende waarden in:
3. Vul vervolgens de personeelsnummers in van de medewerkers in kolom A en de kostprijsuurlonen, die we mogelijk geconverteerd hebben in sectie ‘Bruto uurlonen converteren naar Kostprijsuurlonen’, in kolom B.
4. Sla het bestand op op een locatie waar je deze makkelijk kunt vinden.
Het Excel bestand inlezen
Is het Excel bestand aangemaakt? Top. Dan kunnen we het nu gaan inlezen in PMT. Volg hier de volgende stappen voor:
Aandachtspunten
Er zijn wat punten in deze documentatie waar extra op gelet moet worden, deze worden hier (nogmaals) voor je beschreven:
Op deze help pagina van PMT maken we je wegwijs met onze PMT personeelstool. Binnen dit helpcenter geven we support met helpartikelen voor alle medewerkers, managers en ondernemers. Voor medewerkers is de uitleg over Mijn Rooster en Mijn Beschikbaarheid belangrijk. Ook is er uitleg te vinden over inloggen in PMT en over de PMT app.
Wil je inloggen in de PMT App?
Inloggen doe je met een gebruikersnaam en wachtwoord. Bij sommige winkels kun je inloggen via een link in de personeelsportal. Heb je de app nog nooit gebruikt? Vraag dan aan je leidinggevende om je aan te melden voor de app. Je ontvangt dan een mail met een activatielink of een QR code. In dit artikel op onze help site geven we verdere uitleg over de PMT App als je er niet uitkomt.